Busstider

2009-08-25 | 10:43:12

I morse hade jag för första gången på länge ställt min "väckarklocka" på ringning. Andledningen till att jag fick göra det i dag, var för att jag snart ska åka in till Stenungsund för att gå till tandläkaren. Eftersom jag har tandställning, och de inte har någon tandläkarmottagning där jag bor där de har hand om tandställningar, måste jag alltså åka dit. Lite krångligt men vad ska man göra?

En bra sak är dock att snart behöver jag inte göra det mycket längre, eftersom jag blir av med den om exakt en vecka (tisdagen den 1 september). Längtar.

Är just nu inne på Västtrafiks hemsida och kollar upp vilka olika bussmöjligheter jag har. Det visade sig inte vara så många. Som jag ser det så har jag egentligen bara 2 alternativ. Men eftersom ett av dem innebär att jag är framme tre minuter innan jag ska vara där (har en tid klockan 13.00), så får jag helt enkelt ta det andra. Visst skulle jag kunna chansa, men det skulle inte vara så bra om den blev försenad eller liknande. Så jag tar den som avgår 11:56. Jag får helt enkelt sitta i en halvtimma och vänta i väntrummet innan jag får komma in. Hellre lite för tidig, än lite för sen.



I bland önskar jag att jag varit smart och tagit körkort som alla andra. Men det är lite för sent påkommet nu. Jag får göra det när det blir. Nu ska jag i allafall äta lite frukost och göra mig i ordning. Skriver igen när jag kommer hem. Ska eventuellt stanna kvar en stund efteråt och gå runt och kolla i affärer. Var ju så längesedan (nooot).


Kommentarer
Postat av: Leia

Usch för tandläkaren. :S

Fast bra att de finns.

2009-08-25 @ 12:55:39
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Så ta körkort nu? Du har ju inte speciellt dåligt med tid om vi säger så (wow vad ofta jag skriver det nu för tiden känns det som?). Stick iväg på sån där.. eh.. i två veckor eller vad det nu är! =)

2009-08-25 @ 13:16:45
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: S A N D R A T J U L I N S

jobbigt med tandställning, har också !



dagens låt är "Battlefield"! vad tycker ni? (: http://sandratjulins.blogg.se/2009/august/jordin-sparks-battlefield.html#comment

2009-08-25 @ 16:07:19
Postat av: Sveinung

Have fun! ^^

2009-08-25 @ 16:51:41
URL: http://www.leptir.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics