I bland äter man ute

2009-08-09 | 18:31:24
En sak som jag har märkt är att på sommaren ökar ens normala "att äta ute"-dagar och skräpmaten flödar mer än vanligt. Vad detta beror på, kan jag endast koppla till lathet och bekvämlighet. När man har sommarlov/ semester vill man inte anstränga sig mer än nödvändigt. Vem orkar tex stå inne och laga mat i köket varje dag när solen skiner ute och man bara vill ut till stranden?

Därför tar de flesta människorna till med ett litet knep som kallas "att äta ute". Aldrig står man oftare på drive-inen till Mc Donalds eller Burger King än på sommaren. Inte heller bosätter man sig tillfälligt på diverse restauranger vid lunch och middagstid som under sommarmånaderna. Det är bara att konstatera; vi är för bekväma för att laga vår egen mat när värmen sveper över oss. Vi har ju trots allt bara sommarvärme i högst 3 månader om året. Resten av tiden regnar det konstant och stormar hindrar oss från att våga gå utanför dörren. Så who can blame us?

För att koppla ovanstående till mig eget liv, tänkte jag bara lägga in en liten lista på vad min lunch/middag har varit under de senaste 5 dagarna. Notera att detta inte är allt jag ätit under dagen. Detta är bara själva "huvudmålet". Sedan har jag ju ätit frukost, kvällsmat, godis, glass och mellanmål runtomkring detta. (Andledningen till att det är just 5 dagar denna listan täcker, är därför att jag var bortrest under fem dagar, och detta är vad jag åt på min lilla minisemester.)

Onsdag: "Lilla menyn" på Saloonen inne på Skara Sommarland. (Hamburgare, pommes och dricka).

Torsdag: Kebabtallrik inne på Saloonen.

Fredag: Fläskschnitzel, stekt potatis och bearnaisesås + sallad inne på Vågen i Mellerud.

Lördag: Nachotallrik inne på campingrestaurangen i Mellerud.

Söndag: Whopper Meal på Burger King i Stenungsund.

Har alltså ätit ute i fem dagar i rad. Minst. Minns inte hur jag åt innan jag åkte i väg men ja. Livet är härligt! :)

Kommentarer
Postat av: Ellen

SV: Tack :)

2009-08-09 @ 19:11:28
URL: http://ellencarlssooon.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Otroligt mycket skit alltså, haha. <3

2009-08-09 @ 19:24:06
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics