Men jag då?

2009-08-20 | 14:34:19
I samband med alla dessa skolstarter och folks snack om att allt går tillbaka till den "normala vardagen" igen, har jag faktiskt börjat känna mig ganska.. onormal.

Själv tog ju jag studenten i juni, och är därmed klar med skolan for now och för ett tag framåt. Nu när alla börjar jobba eller gå tillbaka till skolan igen, sitter jag bara här helt sysslolös och undrar vad jag ska hitta på. Alla har något att göra, utom jag. Men what about me, då? Ska jag bara sitta här dag ut och dag in och inte göra någonting alls? Det kanske låter soft, men om jag känner mig själv rätt så kommer jag bli sjukt superrastlös.

Det är en sak att vara ledig över sommarlovet. Den tiden behöver man för att varva ner emellan två skolår. Då är alla lediga, så då är det ingenting konstigt med det. Däremot är det konstigt att fortsätta stanna hemma som om ingenting har förändrats, när det har gjort det för alla andra runt omkring en.

Sommarlovet är liksom slut nu. Det kan jag inte ignorera. Jag borde också ha något "next up" i mitt liv. Men det har jag inte. Inte ännu..

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Men håll käften <3 =D Jag byter gärna med dig om du vill. Tänk, nu kan du ju hitta på massor med roligt som du inte kunde för att du var fastlåst vid skolan? Tänk, nu kan du jobba (hitta något som du tycker om att göra), tjäna pengar, resa och en massa kul. Tänk positivt vad fan =D (Kommer ju väldigt bra från mig där?)

2009-08-20 @ 15:26:57
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics