Julmarknad på Liseberg

2009-12-06 | 19:23:22

Var på Julmarknaden på Liseberg i går med Ellen. Hon var på besök här i Göteborg över helgen och vi hade bestämt oss för att vi skulle träffas. Vid femtiden stannade min buss utanför portarna. Jag fick stå i en skitlång kö (som vanligt typ) innan jag kom in. Men faktiskt så var det inte så farligt som det först såg ut. Det gick snabbare att komma in än vad jag hade trott. En stund senare kom även Ellen, och vi började vandra runt.

Man kan nog säga att vi var runt i hela parken. Vissa ställen flera gånger, hehe. Det var rätt mycket folk och ganska svårt att röra sig och ta sig fram. Men det hör liksom till. Det är lite mysigt att behöva pusha sig fram i folkhavet. Hur man än gjorde kändes det som att man var i vägen typ. Oh well..

Vi gick runt och försökte kolla på de olika bodarna. Men det blev inte att man stannade till vid några sådär jättemycket eftersom det var så långa köer och mycket folk i vägen. När vi gick till djuren tex, så såg vi nästan en get. Vi såg inte själva geten men vi vet att den var någonstans där bakom allting.

Jag var som vanligt hungrig och alla goda matlukter gjorde ju inte saken bättre. Gud vad allt luktade gott alltså! Jag blev nästan galen. Vi gick i allafall in i en liten godisaffär och handlade och sedan köpte vi också kanderade äpplen. Yummy. Det enda negativa med dom är väl att man blir sjukt kladdig och att håret ville fastna i äpplet. Men men, gott var det.

När vi hade varit i parken i ca 3 timmar bestämde vi oss för att det räckte, och skildes sedan åt. Jag gick då och satte mig och väntade på min buss, som kom ganska snabbt efter jag kommit dit. Det var bra för jag hade inte orkat sitta i kylan för länge och vänta.

Det var i allafall kul att träffa Ellen igen och prata lite. Får hoppas att hon kommer hit snart igen någon gång och att vi kan träffas again :). Om hon inte har fått nog av mig då. Tss.






Kommentarer
Postat av: ellen

De va ju askul! hahah dom där j*vla äpplena HAHAH fan va vi leta xD och allt folk xd panik :D men kul va de i alla fall! de måste göras om, tycker jag :D :D

2009-12-06 @ 21:04:54
URL: http://ellenkristinaa.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Liseberg är mys. :)



sv: Ja, jag tycker faktiskt också den live-versionen var bättre.

2009-12-06 @ 23:40:39
URL: http://mathilas.blogg
Postat av: Sanna

Nej fy vad mysigt det ser ut.

2009-12-07 @ 12:36:57
URL: http://sannahero.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv; HAHA, ja. Blev lite glad av att se 3 kommentarer liksom, så är alla från dig D:< Nej men HAHA. Ja läskigt med tandgrejen :S

2009-12-07 @ 20:05:19
Postat av: jaquelines julklappskalender :)

Missa inte min fina julklappskalender på min blogg! Jag lottar ut fina julklappar varje dag fram till julafton. Var med du också kika in min julkalender på:



http://jroom.blogg.se



Bra priser varje dag, från både små och stora företag. Lycka till !



Imorgon är det fina priser som står på spel =)



Kramar Jaqueline



2009-12-08 @ 01:07:16
URL: http://jroom.blogg.se/
Postat av: YVONNES

åh mysiga bilder!

2009-12-12 @ 15:09:33
URL: http://layvonne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics