1240 kr

2009-07-22 | 03:41:51

Som jag inte varit dålig på att nämna här i bloggen tidigare har det ju blivit så att jag inte kommer få något studiebidrag längre nu eftersom jag tagit studenten. Och det suger ju verkligen shitmycket. Vad gör man utan pengar liksom?

För ungefär två veckor sedan kom jag på en lösning som jag tyckte verkade rätt smart. Jag skulle kunna sälja lite av mina kläder och skor (som jag har alldeles för mycket av som jag ändå inte använder.) Sagt och gjort. Jag gick igenom min garderob och plockade ut saker som bara blivit liggande efter jag köpt dem. Jag råkar vara ganska bra på att handla på impuls, och även köpa saker som jag egentligen vet att jag aldrig kommer att använda ändå. Men det har liksom inte spelat så stor roll förut, eftersom jag alltid vetat att jag får nya pengar snart igen.

Men nu är det som sagt annorlunda och det är bara att deala med det. Jag slängde ihop några amatörmässiga annonser på tradera och hoppades på det bästa. Har inte så mycket erfarenhet av det från förr om man säger så, så jag visste inte om jag skulle vara skeptisk eller hoppfull. Men jag hade faktiskt ganska tur. Jag fick sålt en hel del.

Sammanlagt tjänade jag 1240 kr i kväll (eftersom annonserna gick ut i dag). Helt okay faktiskt. Känns jättekul (med tanke på att de flesta av de grejerna jag lade ut startade på 1 kr). Men priserna gick upp. Tydligen finns det folk som är intresserade av mina grejer. Då kanske jag inte har så dålig smak after all? Eller så har jag det eftersom jag säljer saker som ändå verkar vara rätt eftertraktade. Oh well. :P


Dessa jeansen fick jag tex sålt för 175 kr. Gillade dom faktiskt, men men.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Inte dåligt. Inte dåligt alls. :)

2009-07-22 @ 20:08:30
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics