IKEA

2009-07-28 | 01:14:05
Tidigare i dag åkte familjen till IKEA. Det främsta målet med resan var att köpa en ny garderob till Mathilda. Den hon hade innan var nämligen för liten. Och så kan man ju inte ha det. And of course åker man till IKEA för att handla möbler!

Vi gick runt och tittade på saker i någon timma (eller längre kanske det var? minns inte exakt hur länge vi var där). Tilda lyckades hitta en fin garderob som hon tyckte om och som hon tänkte att den skulle kunna passa hennes rum. Björkfärgad var den. Och vägde sammanlagt 97 kilo när man hämtade den på hämta-själv-lagret. Heavy stuff, alltså!

Jag och Tilda gick som vanligt runt och var allmänt oseriösa. Jag tror det är något i luften där inne för jag känner mig alltid skum när jag är där. En gång för typ något år sedan gick vi runt på nedervåningen och upp och ner för en trappa och bara skrattade och kunde inte sluta. Allt vi såg var helt plötsligt helt hysteriskt roligt, typ.

I dag skjutsade Tilda runt mig på en såndär vagn man lägger stora paket på, och vi citerade Sune (Sunes Jul). "Två spikar, och ett hyllplan till bokhyllan Einar". (Måste väl ha varit en IKEA-bokhylla?) Låter som ett typiskt IKEA-bokhylla-namn i allafall. Vi letade länge efter Einar, men förgäves.

Vi passade även på att äta middag, eftersom IKEA har så himla bra mat. Jag tog samma som jag alltid tar; kotlett, pommes, bearnaisesås och ratatouille. Seriöst så himla gott! Till efterrätt blev det chokladmousse.


Det är godare än vad det ser ut. Fast ja tycker det ser gott ut då men :P

Kommentarer
Postat av: Mathilda

HAHAHA vad jag skrattade när jag läste det om Einar, hahaha. (Bör du ha hört också eftersom du stod i köket nu när jag skriver detta). =D

2009-07-28 @ 01:26:24
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: palken

Hihih jätte fin blogg du har!:D Saaknar dej :'( Vart håller du hus :o?



Kramar Felicia/Litago !

2009-07-29 @ 21:24:55
URL: http://palk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics