Rosa nagellack

2009-07-29 | 22:13:12
Blev en tur in till stan i dag igen. Mathilda håller på och gör någon slags ommöbelering i sitt rum och i dag köpte hon två nya lampor (en tak och en golvlampa) och en matta. Det betyder att jag alltså var på IKEA i dag igen, hehe. Var ju där i förrgår också när Tilda köpte en garderob. Börjar känna mig som en stammis. Gud vad jag kommer åka dit ofta när jag flyttat hemifrån. Tycker det är så roligt att gå runt och kolla på möbler och se hur de skulle passa in hemma hos en själv.

Innan vi åkte till IKEA, var vi även inne en sväng på Bäckebol köpcenter. Var inne på både Jysk, Europamöbler och Coop Forum. Jag köpte ett ljusrosa nagellack från Nivea. Använder aldrig nagellack annars så det var mest bara för att testa. Men jag ville inte ha något skrikigt som tex rött eller svart, så det fick bli ljusrosa då. Målade på två lager förut när jag kom hem och det blev jättefint. Ser lite ut som fransk manikyr, och de glänser som bara den.

En ganska irriterande (men samtidigt rätt kul?) sak som hände var att när vi var inne på Bäckebol, blev vi plötsligt väldigt hungriga. Vi köpte därför en varsin korv med bröd och dricka och det kostade 22 kr per person. Helt normalt, liksom. Tänkte inte mer på det. Men sen när vi hade gått igenom kassorna och var på väg ut från IKEA, såg vi i deras egna lilla café att en korv med bröd och dricka kostade 10 kr. Fatta vad irriterande! Bara ca en halvtimma tidigare hade vi betalat mer än dubbelt så mycket för samma sak. Lägg då också till att på IKEA får man dessutom gratis påfyllning av dricka. Så kan det gå. Vi köpte i allafall en varsin mjukglass för 5 kr styck. Efteråt kändes det lite bättre. Haha. 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Naglarna blev nice. =) Gott mä körv å glass va (tillsammans. Naat)!

2009-07-30 @ 03:05:05
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics