Badat marsvin

2009-06-29 | 18:36:17
I dag har jag och Tilda bedrivit ett litet marsvins-spa för hennes två marsvin Våfflan och Pancakes. Vi har både klippt klorna och badat dem. Det kanske inte låter som någon större bedrift, men försök själv att hålla still två stycken sprattliga marsvin medans du håller upp ett hotfullt objekt mot dem, eller sprutar vatten på dem.

Eftersom det både var första gången vi klippte klorna på dem, och badade dem, visste vi inte riktigt hur de skulle reagera. Vi har haft marsvin förr, men alla är ju olika. Tilda fick hålla i dem och klappa dem, medans jag klippte klorna. Och sedan fick hon hålla dem still när jag shamponerade och sköljde ur tvålen. Det gick faktiskt bättre än väntat. Visst var dom lite nervösa eftersom dom inte visste vad som var på gång, men dom skötte sig bra.

Efter de badat klart, satt vi en stund med dem i knät. Vi hade virat in dem i handdukar och satt och klappade och torkade pälsen. Just nu springer de runt helt rena och fina och lufttorkar. Och sedan ska de få dyka ner i sin nybytta bur. Härligt, härligt. Detta får vi göra om. Jag tror marsvinen själva uppskattar att vara rena och fräscha i bland också.

Pancakes före badet. Ser lite nervös ut.

Ok, då kör vi!

Shamponerar. Viktigt att inte få vatten eller tvål i ansiktet.

Sköljer ur shampot igen.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Aw mina babytussar! <3 Pancakes-special idag <3

2009-06-30 @ 01:21:23
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics