Google Maps

2009-06-16 | 04:04:00
Okej, de allra flesta har väl hört talas om funktionen "Google Maps", där man kan i stort sett gå runt på gatorna och zooma in i hus över typ hela världen? Well, det har jag också gjort. Jag har hört väldigt mycket om den sidan, men har liksom aldrig fått för mig att gå in att kolla. I kväll/morse (klockan är nu snart 4 på morgonen) hade jag tråkigt, så jag bestämde mig för att kolla in sidan. Och vilken överraskning jag fick! Fastnade på sidan och gick runt där i typ en halvtimme. Skitbra tidsfördriv. Jag hoppade från att spana in de rika, mysiga, välvårdade områdena med fina villor och båtar, till fattiga områden, öde vägar och industriområden. Hur kul som helst!

För er som vill se vad jag pratar om, gå in på http://maps.google.com/ Gillar du denna sidan kan du även spana in Earth Cam, som är en sida där man kan zooma in i olika delar av världen och se (i bästa fall) LIVE-filmat från kameror. Det är inte alltid riktigt så att det är live. Många är sådana som uppdateras var 5:e minut tex. Min favoritkamera är någon av de som finns vid Times Square i New York.  Sjukt mycket liv och rörelse där kan jag lova. Och gud, vad mycket gula taxibilar. Låter det intressant? http://www.earthcam.com/



Trackback
Real Time Analytics