Summer is back?

2009-06-13 | 19:12:38
Sorry för sjukt dålig uppdatering (skrev inget i går och nu är nästan denna dagen slut också). Men jag har bara känt mig lite omotiverad att skriva. Och det beror inte på att jag inte gillar att blogga, utan för att jag helt enkelt inte har gjort något speciellt. Och det känns liksom tråkigt att skriva ett inlägg som lyder "Hej, i dag har jag inte gjort någonting alls". Men nu fick det bli så i allafall. Jag är rätt bra på att motsäga mig själv har jag märkt. Kommer dock bli ett ganska tråkigt inlägg men jag vill bara skriva av mig lite.

Vad har då hänt sedan senast jag skrev? Det har regnat konstant i typ flera dagar. Jag har knappt varit ute något alls denna veckan och jag har även gått och blivit sjuk (sa ju att det skulle bli ett tråkigt inlägg). Inte sådär sjuk-sjuk så att jag bara legat i sängen, utan mer förkyld och ont i halsen. Men det börjar försvinna nu tror jag. Känns så i allafall. Jag brukar inte vara sjuk så länge. Bra immunförsvar, antagligen.

I dag är det lördag. I och för sig spelar veckodagen ingen större roll nu när man har ledigt. Varje dag är som en helgdag i allafall. Men det är något med just lördagar. Man blir glad av dem helt enkelt. Och även vädret har blivit finare nu. I går öste regnet ner precis som dagen före, och dagen innan det osv. I dag tittade solen fram för första gången på vad som känns som ett halvår. Det är LJUST och varmt ute. Otroligt, eller nåt.

Likt en glad turist som inte sett solen på månader, sprang jag glatt ut i värmen och hamnade tillsist på stranden. Där spenderade jag några timmar på en filt, doppade benen i det salta vattnet och åt vanilj -och pistagebulle. Gottans! Nu känns det som sommar igen. Hoppas detta fina vädret kan hålla i sig, eller åtminstone komma tillbaka då och då under sommarens lopp.

Nu ska jag äta middag och sen tror jag det blir en fin kvällspromenad i skogen. Ska bland annat ta en sväng upp till en sjö. Tror det kan bli mysigt. Speciellt nu när det inte blir mörkt förrän sent på kvällen. Ses senare i kväll! :)

Kommentarer
Postat av: Matilda , om foto och mode

Svar; ja, haha, tack!<33

åh thanks!<33

2009-06-13 @ 19:22:07
URL: http://matildayou.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Mysigt vid havet är. =)

2009-06-13 @ 20:17:56
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics