Varit på bröllop

2009-06-19 | 21:14:34
Som rubriken säger så har jag varit på bröllop i dag. Det var min morbror Michael och hans (numera) fru Anette AKA Nettan som gifte sig. Bröllopet hölls i Kungälvs Kyrka och själva ceremonin startade klockan 15.00. Vi var på plats ungefär en halvtimme innan det började, och stod utanför och hälsade på folk innan det tillslut blev dags att gå in och sätta sig. Vi hamnade på en rad ganska långt fram på högra sidan. Riktigt bra platser, faktiskt. Allt gick väldigt enkelt och snabbt. Prästen läste lite och vi (inte jag då) sjöng tre sånger ur "någon" bok. Även Nettans systrar sjöng solo och det gjorde dom väldigt bra. Ceremonin var över på ungefär en timme. Då samlades vi alla utanför kyrkan för att gratulera, ta bilder och kasta ris på brudparet. Sedan blev det gruppfoto i trädgården innan vi hoppade in i bilarna och körde i väg till nästa ställe.

Vi åkte ut en bit utanför stan, hem till Nettans föräldrar, där de hade dukat upp flera bord och var i full gång med maten. Det bjöds på buffé med bland annat pajer, kycklingspett, rostbiff och potatisgratäng. Jag tog lite av varje, förutom fisk och skaldjursgrejerna. Hämtade två gånger och var efter det väldigt mätt.

Efter maten blev det lite mingel och folk gick ut för att ta luft och bara röra lite på sig efter att ha suttit still så länge. Sedan blev det fika med typ.. jättemånga olika saker att välja på. Dom hade gjort tre stycken jordgubbstårtor. Jag tog en bit av tårtan och en kladdkakemuffin. Fanns som sagt mycket mer olika kakor men jag kände att jag inte orkade mer än så.

Som underhållning till fikat blev det allsång och solosång (också denna gången från Nettans systrar + Nettan själv). De sjunger faktiskt riktigt bra, typ stämsång. Fick reda på att de visst åkte runt och sjöng på olika tillställningar när de var unga och var med på tv i danmark. Nice. I vilket fall, det var mysigt. De (Michael och Anette) hade också skrivit en egen låt där texten handlade om deras förhållande. Lite roligt sådär.

Efter (eller under tiden som) fikat blev det också presentöppning då de öppnade alla bröllopspresenter som gästerna hade tagit med sig. Vi hade köpt en grön salladsskål med tillhörande "bestick". Det visade sig att vi tänkt ganska likt som de flesta andra. Dom fick mest prydnads eller kökssaker. Dom verkade i allafall väldigt nöjda och glada och det blev mycket tackande och kramande efteråt.

När klockan blivit ungefär halv nio var det dags att åka hem. Det var då alla gästerna började närma sig utgångarna. Det passade också lagom eftersom paret ska åka till Stenungsbaden och bo på hotell i dag/i natt.

Jag hade väldigt roligt, även fast det var lite spänt i början eftersom det var en massa folk man inte kände. Men man vande sig efter ett tag. Det brukar vara så. Inte ofta man är på bröllop heller. Men det var kul! :)

Välkomstdrink nummer 1

Välkomstdrink nummer 2

Vid vårt bord. (Jag, mamma, pappa, Tilda, Daniel och Linda).

Efterrätt. Tårtan var jättegod, och det var också kladdkakemuffinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics