Halvblind

2009-05-29 | 11:31:46

Självklart blev det inte som planerat i morse. Det var meningen att vi skulle träffas på brandstationen klockan 10.00. Men eftersom vi hade råkat bli dubbelbokade så blev vi tvungna att flytta tiden till klockan två i stället. Detta ställde till en del problem för mig, eftersom jag tänkt att dagen skulle vara över kort efter besöket så jag kunde gå hem och planera inför i eftermiddag/ kväll. Nu kommer jag säkert behöva sluta jättesent eftersom besöket är beräknat att ta ungefär en timme!

I stället samlades klassen i hemklassrummet, och vi fikade och gjorde "lekar". Vår lärare hade bakat äppelpaj, och tagit med sig 3 stora drickor. Men jag åt ingenting faktiskt, eftersom jag precis hade ätit frukost då och inte var direkt sugen. Det fick bli ett glas fanta i allafall. Leken vi gjorde gick rätt snabbt, och jag hamnade i final och slutade tillslut på andra plats.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra fram till klockan 2. Egentligen borde jag väl städa ur skåpet som många andra verkar göra. Men jag känner inte för det just nu. Det får bli nästa vecka nån gång. Kommer nog ha ganska mycket dötid då ändå. Sista veckan går alltid i slow motion.

Nu till varför inläggets rubrik heter som den gör: I morse när jag skulle sminka mig så skulle jag separera ögonfransarna lite med en tandpetare. (Jag brukar göra detta varje dag så det är inget speciellt med det.) I dag däremot råkade jag rycka till med handen och peta in den rakt in i ögat. Det gjorde fruktansvärt ont och jag trodde typ att jag började blöda. Det kändes så i allafall. Jag kunde knappt öppna ögat, och varje gång jag försökte så sved det extra mycket. Det bara rann konstant i 20 minuter. Men eftersom jag visste att det bara var en stund kvar tills jag skulle vara i skolan, tänkte jag att där kan jag inte bara sitta och lata mig. Så jag började sminka det andra ögat i stället. Och det visade sig att det inte var det lättaste. Eftersom jag inte kunde se med det ena ögat (när jag kollade så var det helt suddigt), fick jag försöka se vad jag gjorde med bara det andra ögat, som jag samtidigt kletade på mascara på. Försök göra det någon gång så ska du få se på en utmaning.. Men det gick bra tillslut.

Precis när jag hade stuckit ögat så svullnade det upp ganska snabbt. Hela ögonlocket var ungefär 3 ggr större än vad det var på det andra ögat, och det var helt lila/ blå /rosa. Såg helt sjukt äckligt och läskigt ut. Jag var livrädd att det inte skulle gå ner så att jag skulle bli tvungen att gå sån till skolan. Men efter några minuter så hade svullnaden minskat. Nu tror jag inte man ser det så mycket, om man inte tänker på det. Men det känns fortfarande skumt när jag blinkar eller tittar upp eller ner eller för mycket åt sidan. Får lära mig att vrida huvudet mer, för tillfället i allafall.

Tänkte bara jag skulle dela med mig av lite av min klantiga vardag. Har haft lite av en otursdag i dag faktiskt. Hoppas det inte fortsätter fram till kvällen. That would suck.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Haha stackare. Fan, det gör så himla ont att sticka sig med tandpetare i ögat. Uschusch

2009-05-29 @ 15:32:21
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tell me about it, haha.

2009-05-29 @ 16:24:48
URL: http://maandel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics