Städat + kalaset

2009-05-28 | 21:44:39
Så.. jag kom fram till stan ungefär vid kvart i två-tiden (ja, jag bor i en liten stad så det tar bara en kvart hemifrån mig ner till centrum). Det var jättevarmt ute och solen sken. Det var mer människor än vad jag hade förväntat mig. Däremot var det ju mest pensionärer då. Så det var jag och pensionärerna, och en och annan mammaledig mamma med barnvagn. Jag gick i genom i stort sett hela stan. Först gick jag ner mot Maxi, och efter det bort emot andra sidan av stan, förbi busstationen och in på "shoppinggatorna". Jag hade pengar och kort med mig men det blev ingen shopping för det. Jag bestämde mig för att vänta med det och spara pengarna tills i helgen, då jag åker in till Göteborg och shoppar i stället. Finns mer att välja på där. (Obviously).

Min stadsvandring varade inte sådär jättelänge. Efter ungefär en och en halv timme blev jag hungrig och gick hem igen. Jag slog mig ner framför datorn, loggade in på msn och fastnade sedan där fram till ungefär halv sex. Först då kom jag på att jag lovat mig själv att städa mitt rum. Och det var på tiden eftersom det då bara var en halvtimme kvar till gästerna skulle komma. Jag panikstädade lite snabbt. Det blev inte riktigt så grundligt som jag hade föreställt mig i morse, men det fick duga helt enkelt. Jag är en mästare på att snabb-städa. Sopa in allt under sängen, alternativt tryck in det i garderoben och ställ i ordning allt synligt lite snyggt och voilá, så tror alla att man har storstädat. Dammsuga han jag dock inte göra, så det får bli en annan dag. Till Jul.. eller nåt.

Gästerna kom i allafall som avtalat, väldigt punktligt klockan 18.00 och efter några utbytta hälsningsfraser och kramar i hallen blev det samling i vardagsrummet för kaffe och tårta. Alla åt med god aptit (och jag vräkte i mig eftersom jag inte ätit på flera timmar). Sedan satt vi och småpratade en stund och så höll det på fram tills de gick hem igen. Tilda fick pengar av alla, så nu är hon rik. Därför kan hon inte längre inte komma och säga att hon inte har råd att åka till Stockholm med mig i sommar. Hör du det, Tilda? INTE.

Nu börjar denna sköna dag lida mot sitt slut, och här sitter jag nu igen framför min dator och lyssnar på musik på youtube. Jag tror jag älskar den sidan alltså. Det finns i stort sett allt där (redan?). Det enda jag hatar är att de tar bort ljudet på "allt som finns där". Hela meningen med sidan är ju att man ska kunna lyssna gratis på musik. Or so I thought. Tydligen vill de bara ha en massa amatörmässiga videos som man filmat själv med sin mobilkamera i kass kvalitet. Sånt som inte är copyright på, alltså. Men vem orkar kolla på sånt? Vem bryr sig om dessa videos? Bring me the real stuff i stället for gods sake.

Jaja, detta inlägget får bli det sista för i dag. Jag känner att jag har kommit in i bloggandet lite mer nu. Känns bra. Vi får se hur många inlägg det blir i morgon. Jag ska typ vara borta hela dagen. Ska göra ett besök på Kungälvs Brandstation i morgon. Blir nog eh.. spännande. Och kvällen ska jag tillbringa på Liseberg. Kanske hinner jag klämma in något innan jag åker dit. Tills dess..ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Haha Stockholm? Tja vi får se. =) Du får hare så bra på Liseberg i morgon, yep. :)

2009-05-28 @ 22:41:09
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Amanda T

Jaa, Stockholm! Vi ska ju se Rybak! <3 ^^

2009-05-28 @ 23:16:42
Postat av: Mathilda

sv: Ja haha, definitivt! <3

2009-05-28 @ 23:26:58
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics