Vaccinerad

2009-11-23 | 16:27:54

Så har nu även jag varit och vaccinerat mig mot svininfluensan. Det var på tiden. Skulle typ ha gjort det förra veckan men då passade det sig inte så det fick bli denna veckan i stället. Vår vårdcentral har drop-in måndag till torsdag mellan 14.00-17.00 hela denna veckan för folk upp till 40 år. Jag tänkte jag gör det i dag så blir det gjort liksom. Brukar vara ganska bra på att skjuta fram saker tills det blir alldeles för sent. Men inte denhär gången inte!

Hade förväntat mig att det skulle vara ganska lång kö eftersom "alla" vill passa på när det är drop-in. Föreställde mig milslånga köer. Men icke! När jag kom dit var det knappt några där alls. Jag hann knappt sätta mig ner och fyllde bara i ett papper lite snabbt och fick sedan gå in direkt i stort sett. Och så poff var det över. Jättebra.

Nu har det gått ca en halvtimme sedan jag fick sprutan och än sålänge har jag inte känt av något. Men det kommer väl senare antar jag (om det nu kommer, vilket jag inte hoppas). Hatar biverkningar (of course, vem gör inte).


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Huff, min tur i morgon då. Jag kommer garanterat bli sjuk. Roligt...

2009-11-23 @ 17:00:59
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics