Kanelbullens dag

2009-10-04 | 18:41:41



Som de flesta av er säkert redan vet så är det Kanelbullens dag i dag. Och självklart har även jag tagit del av detta och ätit lite kanelbullar i dag (hembakta såklart).

Personligen så är jag väl inte sådär jätteförtjust i just kanelbullar, eller kanel över huvud taget. Jag menar, visst, lite kanel på risgrynsgröten eller på pannkakorna kan vara gott. Men helst inte alltså.

Köpta kanelbullar är skitäckliga tycker jag. Dom är oftast väldigt hårda och smakar på tok för mycket och starkt av kanel. Det blir en överdos helt enkelt. Nej, tacka vet jag hederliga hembakta kanelbullar. Dom är mjukare och smakar inte nödvändigtvis lika mycket. Dom är oftast sötare och smakar lite mer.. smör? Lite varma ska dom vara också, och helst vara tagna rakt ut från ugnen (eller i annat fall körda i micron i efterhand en stund). Det tycker i allafall jag. Och det var precis sådana kanelbullar jag fick serverade i dag som fika. Så ja, jag är nöjd.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Mumsimummrans!

2009-10-04 @ 20:24:50
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics