Ny Design

2009-10-25 | 01:25:51

Skrev ju förut att jag troligtvis inte skulle bli klar med min nya bloggdesign förrän i morgon och att jag var klar för dagen någon gång vid åtta-tiden. Men jag kunde bara inte låta bli att fortsätta. Har man väl börjat så är det väldigt svårt att sluta, liksom. Sprang tex in i mitt rum i pauserna av filmen och fixade lite småsaker. Och nu är den alltså klar; min nya design. Vad tycks?

Den är ju inte sådär jättekomplicerad som ni ser. Men detta är vad jag kan lyckas skapa med mina obefintliga designerskillz. Blev väldigt nöjd i allafall. Den räcker helt klart för mig. Allt handlar inte bara om utseendet, haha.

Det som är nytt är i allafall kort och gott:

1. Jag har gjort bloggen bredare, så att inläggen blir bredare och textraderna blir längre.
2. Rubrikerna är centrerade och består numera endast av versaler.
3. Dagens datum och tid då inlägget postats har flyttats upp till under rubriken.
4. Bakgrundsfärgen har gått från ljuslila till svart.
5. Bannern har bytts ut till en snygg havsbild som jag själv har tagit.
6. Länkarna är svarta nu i stället för lila.
7. Typsnitt på diverse olika ställen i bloggen har ändrats och inläggstexten är mindre.

Jag tror det var allt.

Lägger in en bild på min förra design så ni kan jämföra. Skillnad va? :)
 
(Bilden är klickbar).


Kommentarer
Postat av: Mathilda

I like it a lot. Tycker det blev riktigt snygg! =)

2009-10-25 @ 02:27:09
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: ellen

SÅ J'VLA SNYGG BLOGG :o nu är jag avis på dig xp<3

2009-10-25 @ 16:24:34
URL: http://ellencarlssooon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics