Jag har badat

2009-09-10 | 21:11:53

Ja, det är faktiskt sant. Jag har badat i dag. I havet, dessutom. Det trodde ni inte va? Menar det är ju ändå september nu och allt. Sommaren är enligt de flesta slut, men jag tycker att den är vad man gör den till. Vill man inte att den ska försvinna så behöver den inte. Själv vägrar jag låta sommaren ta slut. I allafall en liten stund till.

Vattnet var kanske inte sådär jättevarmt, men det var helt ok. Som i början av sommaren när man börjar bada sådär i maj någon gång. (Kan ju inte förvänta sig högsommarvärme-badtemperaturer i september.) Men det var faktiskt inte bara ett snabbt dopp jag gjorde, typ gick i och sen gick upp direkt. Jag låg kvar en stund och plaskade och dök några gånger. Bara för sakens skull. Och efter en stund var det liksom inte kallt längre. Då var det riktigt skönt. Skulle lätt kunna åka ut och bada i morgon igen om vädret tillåter.

Däremot kanske det inte riktigt blir så eftersom jag eventuellt ska åka till Ragnerud eller Mellerud över helgen. En slags spontanweekend i Dalsland. Brukar vara där på sommaren och som jag skrev alldeles nyss så vill jag inte släppa sommaren riktigt ännu. Och vad passar då bättre än att åka till ett ställe där man brukar spendera sommaren?

Så ja. Kanske blir att jag åker. Men det är ju inte hundra procent bestämt ännu. Vi får se. Men jag hoppas ju! Skulle vara en bra avslutning liksom. Och så är det sjukt mysigt med korta resor också.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Brr, blåste ju kallt ;)



Ragnerud, wuhu!

2009-09-10 @ 22:31:04
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics