Filmtips: Inception

2010-12-08 | 14:57:00

Som de flesta som läser min blogg säkert redan vet så ser ju jag väldigt mycket på film. Och jag skulle vilja "recensera" varenda en av dem och berätta vilka jag tycker är bra och vilka som är dåliga och varför jag tycker så och bla bla. Men just eftersom jag ser så många så är det nästan omöjligt att få med alla. I såfall hade nog troligtvis 90% av inläggen handlat om filmer jag sett. Och så kan vi ju inte ha det. Hade nog blivit lite långtråkigt efter ett tag. Meen i bland (host) ska jag väl få blogga om filmer jag sett. Så jag tänkte göra det nu.

 

Inception handlar om två män som jobbar med att bryta sig in i folks drömmar och ta reda på deras djupaste hemligheter. En dag får de i uppdrag att, i stället för att stjäla, anonymt plantera en idé i en framtida företagsledares undermedvetna, för att påverka hans agerande. Detta visar sig bli deras tuffaste uppdrag hittills. Flummig film som kan vara lite svår att hänga med i. Men väldigt bra gjord.

Trackback
Real Time Analytics