23 februari

2010-02-23 | 21:38:53

Lovet är slut för min del och i dag var jag tillbaka på skolan igen. Hade dock bara en lektion (Naturkunskap), och vi hade prov på bokens två första kapitel. Det är hårt. Att ha prov första dagen, på första lektionen efter ett lov. Bara poff sådär. Man kastas snabbt tillbaks in i verkligheten och glömmer nästan bort att det nyss varit lov.

Nejdå, riktigt så hemskt är det inte. Men nästan. Men ja, jag hade som sagt prov i dag. Och då tänker ni säkert "Jaha, vadårå? Det har jag två gånger i veckan." I know. Det hade jag också förr, för inte alls längesedan faktiskt. Så sent som förra året. Och snart har jag det nog så igen.

Men det som var speciellt med detta var att detta provet jag skrev i dag, var det första jag skrivit på väldigt lång tid. Senast jag skrev ett prov var ett tag innan jag tog studenten. Dvs kanske någon vecka före sommarlovet. Det var några månader sedan det. Så jag var nästan lite orolig att jag hade tappat stinget och glömt bort hur man pluggar inför ett prov.

Som tur var så hade jag inte det. Och när jag satt där i slutet av lektionen som en av de sista kvar, var det plötsligt ett faktum; Allt var precis som vanligt. Som det alltid har varit. Jag brukade alltid sitta kvar sist vid prov. Och det kändes så himla bra. Och resultatet ja, det blir nog också ganska bra får jag hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics