Foundation

2010-02-09 | 16:29:45

Inte för att jag inte tycker om den foundation som jag har använt i flera år nu, utan för att jag helt enkelt ville testa något nytt, så har jag nu införskaffat mig en (för mig) ny foundation. Har viljat testa Max Factor Second Skin Foundation ända sedan jag hörde talas om den första gången. Men eftersom det kändes onödigt att köpa den när jag precis köpt en ny foundation av min gamla sort, bestämde jag mig för att vänta.

Jag har använt Max Factor Miracle Touch nu jättelänge. I olika nyanser visserligen, men fortfarande samma foundation. Jag tycker den är så himla bra. Den är väldigt täckande, och då menar jag verkligen det. Den lägger sig som en mask och döljer i stort sett allt. Asbra, ellerhur? Och det jag gillar med den också är att den först är i fast form i förpackningen man köper den i. Sedan när man kletar på den är den flytande och sedan blir den mer som puder. Och den sitter på hur bra som helst.

Men nu som sagt har jag ju bestämt mig för att testa en annan. Jag hade på mig Max Factor Second Skin Foundationen för första gången i dag, och jag kan bara säga att jag är väldigt nöjd. Visst känns det lite konstigt, eftersom jag är van vid den andra. Men denna funkar faktiskt. Det som är mest annorlunda är att denna är helt i flytande/rinnande form, och att den inte är lika täckande. Det ser knappt ut som att man har något på sig. Den ger ett så himla naturligt resultat. Detta har jag ganska blandade känslor om, men jag antar att det funkar. Har bara haft den i en dag också som sagt, så man kanske vänjer sig. Det ska nog bli bra dethär.

Köpte en ny svamp också. Denna ska tydligen passa denna foundation bättre. Skojsigt.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Nice. Kul med lite omväxling. :)

2010-02-09 @ 17:02:44
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Mathilda

sv: Aah. :)

2010-02-11 @ 08:52:18
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sv: Mums! You wanna a bite? :D



Haha, jag använder mig av Miracle touch, har aldrig testat den du har köpt nu... Säg till om den är bra! Xd

2010-02-11 @ 09:05:44
URL: http://sannahero.blogg.se/
Postat av: Mathilda

sv: Fåre lov å vara en tugga? ;-)

2010-02-12 @ 19:04:51
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: ellen

vill bara tipsa om att ha pensel till foundation mkt bättre enligt mig (a) bättre fördelat och allt (:

2010-02-15 @ 15:05:15
URL: http://elsklingeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics