Snö

2010-02-22 | 00:54:51

Först och främst: Jag älskar snö. Och jag älskar att vi denna vinter har fått så mycket snö att vi knappt klarar av den eller vet vart vi ska göra av den. Jag var ute en sväng tidigare i dag och damn, det gick knappt att ta sig fram. Jag menar visst, vägarna är plogade och sånt så trafiken fungerar ju som den ska. Men alla småvägar och platser där det inte brukar gå så mycket folk, där är det i stort sett omöjligt att ta sig fram.

Nu är det ju så att typ hela övriga Sverige brukar få snö varje år. Så för många är kanske inte detta något speciellt. Överallt får man snö, förutom här. Men i år har vi också fått vara med av någon andledning. Och det är typ helt fantastiskt. Jag är så glad! Det var många, många år sedan vi hade snö där jag bor. Så längesedan att att jag knappt minns det. Det måste ha varit när jag var väldigt liten.

Okej, visst har vi haft snö. Det har ju snöat typ varje vinter och sådär. Men det har aldrig varit såhär mycket (detta är nog den största mängden snö jag sett någonsin i mitt liv). Och det var längesedan det faktiskt stannade kvar på marken. Några dagar (läs timmar) har det legat kvar som max tidigare vintrar pga regn.

Men trots att det kan kännas ganska jobbigt med alla denna snö eftersom jag inte är van vid det, så är det ändå väldigt skönt på något sätt. Snön har ju som sagt hållt i sig riktigt länge nu (så man har liksom vant sig). Och jag vill verkligen att den ska stanna i allafall ett tag till. För sen när den försvinner, vet jag inte om jag någonsin kommer att få uppleva en sånhär vinter igen. Jag hoppas ju det, men man vet ju aldrig.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jag vill ha sommar. =)

2010-02-23 @ 19:28:58
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics