Åkt skridskor

2010-01-25 | 23:24:23

Helt i från ingenstans denna eftermiddag kom förslaget upp om att dra i väg och åka skridskor. Och eftersom jag inte har åkt på evigheter, kunde jag självklart inte säga nej. Det är ju så himla roligt egentligen. Och..skönt? Nej, jag vet inte jag bara tycker att det är det. Bara glida runt en stund liksom. Saknar det från vintrarna när jag var liten. Då åkte jag skridskor jätteofta typ. Sen bara..slutade jag.

Åkte upp till en sjö som ligger i en skog i närheten där jag bor. Jag minns att tidigare vintrar när jag varit där har hela isen varit öppen. Men nu låg det ett rätt tjockt snötäcke på, så det gick inte att åka överallt. Däremot hade dom skottat upp en stor fyrkantig plan, där man kunde åka. Så det gick bra ändå. Den var tillräckligt stor. Det var inte så mycket folk där heller. Bara några som åkte långskidor runt omkring och några killar som åkte runt med klubbor och puck. Stod även uppställt ett mål på varje sida, och så var det målat röda linjer runtomkring planen.

Detta var vid ungefär sju-åtta tiden. Så det var mörkt överallt runomkring. Fast på isen var det upplyst med orange ljus från gatulyktorna som gick runt hela sjön. Skitmysigt var det. Åkte i ungefär en timma innan det var dags att gå. Men det räckte faktiskt inte för mig, så vi ska dit i morgon också och åka. Blir väl ungefär vid samma tid i morgon, eftersom jag slutar rätt sent då. Men men, lite kvällsåkning är alltid trevligt. Hellre det än att ha en massa småbarn och fulltsmockat på isen så alla kan se hur dålig jag är på att åka. Det kändes mer acceptabelt att snubbla runt i mörkret liksom, som jag gjorde i dag.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Hahaha fan vad kul det var! Jag skrek ihjäl mig där i början. Och under tiden. Och.. i slutet.. och ja..

2010-01-26 @ 14:56:22
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Sanna

Skridskor är ju skit skoj! Har inte åkt skridskor på... eeh.. 2 år maybe? Kanske dags igen då.



Men roligt att höra att det var kul!

2010-01-27 @ 20:53:10
URL: http://sannahero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics