Vi bakade

2010-01-02 | 02:48:16

Kände att det var ett tag sedan vi bakade någonting nu. Så tidigare i dag (egentligen i går då, eftersom klockan passerat tolv) tog jag och Tilda tag i situationen och bakade Twixkakor. Vi hade bara gjort det en gång förut och då blev dom jättelyckade. Vi hoppades nu att de skulle bli lika bra även denna gången. Och det blev dom. Helt perfekta! Vi äger på att baka helt enkelt.

Jag tänkte skriva en liten kort beskrivning på hur de är uppbyggda. Men så hittade jag en rätt bra sammanfattning som jag skrev förra gången vi hade bakat dessa:

"Kakan är gjord i tre olika lager. Först är det en botten, gjord på typ vanlig kakdeg som blir lite krispig när den är klar. Över det har vi ett lager med kola som sedan stelnat och blivit lite mer seg konstistens. Och överst är det smält , krämig marabouchoklad."

Det blev inte så att jag fotograferade denhär gången. Så detta är en bild från sist vi bakade Twixkakor. Läckra va, eller vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Dom är så galet goda. Mmmhh, oh, oh-yeez.

2010-01-02 @ 03:08:38
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: FELICIAA

O: OHOO, hörrni sparade väll en åt mig :] <3??

2010-01-02 @ 17:47:57
URL: http://palk.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag tycker att du borde ge mig en :( Annars blir jag ledsen :O ;(

2010-01-02 @ 19:57:48
URL: http://sannahero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics