Hår

2010-05-08 | 13:27:48

Om det finns någon människa som tar alldeles för lång tid på sig för att bestämma sig för saker så är det jag. När jag står i affären och ska välja tex mascara (för att den jag brukar köpa är slutsåld och jag inte orkar gå till en annan affär), vilken färg jag ska köpa på ett visst klädesplagg (hmm blå eller röd? - brukar sluta med att jag köper båda två eller ingen alls) eller vilka smaker jag ska ha på mina tre kulor i rån vid glasskiosken.

Precis lika krånglig som jag är när det gäller dessa saker, är jag när det kommer till mitt hår. Jag vet inte hur länge det är jag har funderat nu (ett halvår?) på att boka tid hos frisören och klippa mig, och kanske färga. Men jag har inte lyckats. Jag tänker på det varje dag. Okej, kanske inte varje dag men nästan. Varför är jag så himla trög för? Haha. Allvarligt, det är jobbigt.



Jag har viljat ha allt och jag har viljat ha ingenting. Jag har viljat ha långt rött hår med mittbena, jag har viljat ha blont hår med kraftig sidbena/snedlugg, jag har viljat ha mörkbrunt hår med markerad lugg och jag har viljat ha kolsvart hår. I bland känner jag att jag inte vill ändra mig alls. Ser ni? Jag vet inte ens vilket spår jag är på ännu. Och innan jag vet det ser jag faktiskt inte någon utväg.

Jag kan ju inte bara bestämma mig för något. För då kanske jag nästa vecka ångrar mig eftersom jag ville ha precis raka motsatsen till det jag har gjort. Så sitter jag där med mitt kolsvarta hår när jag egentligen ville vara ljusblond med slingor. Gah på det. Nej, jag får fundera vidare. Vi får inte ge upp hoppet riktigt ännu. Hehe.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Haha, kanske dags att bestämma sig snart? :)

2010-05-08 @ 18:43:44
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Ellen

ett halvår ?! det är nog mer lilla gumman x) jag tkr du ska satsa på brunt hår ! :D och antingen snelugg elr vanlig lugg :)

2010-05-09 @ 20:36:39
URL: http://ellencarlssooon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics