Danmark

2011-08-14 | 18:17:24

Vet seriöst inte varför det har tagit mig så lång tid att blogga om det här. Haha. Men bättre sent än aldrig, ellerhur? Dagen efter min födelsedag, dvs i torsdags, var jag "tvungen" att gå upp så tidigt som 06.00. Andledning? Tilda hade bjudit med mig på en resa till Danmark. I födelsedagspresent. Whee! :D Klockan 08.00 skulle färjan avgå, och vi var där ungefär en halvtimme innan. Hade bara sovit ca två timmar (lite svårt att helt plötsligt gå upp klockan sex när man i vanliga fall går och lägger sig vid fem liksom, hehe).


Åt ingen frukost på morgonen hemma, utan väntade till frukostbuffén på båten i stället. Åt först pannkakor med grädde och sylt. Sen, efter det åt jag även korv, köttbullar, bacon och äggröra. Det kallar jag stadig frukost. Blir inga bilder på det dock, såg inte så gott ut :P


Väl framme i Danmark bar det av raka vägen till resans mål; The Reef. Jag älskar nämligen att bada, och vi har redan provat "alla" de upplevelsebad som finns i närheten. Så det var roligt med något nytt. Plus att det råkar ligga i Danmark också. Det gjorde inte saken sämre precis. Hehe. Tog tyvärr inga bilder inne på badet men kan säga att det var riktigt skoj! (Ni får en bild från google i stället, japp). Var där i ungefär sex timmar. Supernice! Det roligaste enligt mig där inne var nog vattenrutchkanan. Man satt typ på stora däck och åkte i den. Ungefär som Niagarafallen på Skara Sommarland för för er som varit där. Hängde även en del i bubbelpoolerna.


Sedan bar det av tillbaka mot färjan, som skulle gå vid 20.00. Tog kort på båten från den hundra mil långa glastunneln som leder från hamnen in till stan. Ni som varit i Frederikshavn vet vad jag pratar om. Den tar aldrig slut! Haha. Fint väder var det också som ni ser ;)



Även på vägen tillbaka satte vi oss i restaurangen och åt buffé. Den bestod till mesta delen av fisk och skaldjur. Och det äter ju inte jag. Men jag hittade i allafall lite mos, en god köttbit och sås. Sen gick jag och hämtade mer mos och köttbullar. (Bilden är portion nr 2 dårå).


Så fick vi även typ världens godaste efterrätt. Seriöst, dog på båda två. Så himla goda! Den med jordgubbar visste man ju typ redan hur den skulle smaka. Men den överträffade ändå förväntningarna. Och sen den gula. Ja, vad ska jag säga om den gula? Best I ever had.


Och så efterrätt nummer 2. (Som att det inte räckte med de två tårtbitarna). Mjukglass med polkaströssel! Mums! Efter vi ätit klart satte vi oss i den stora salen och softade. (Kollade även runt i butiken på både dit och hemvägen). Sedan var vi hemma vid kvart över elva.

Och det var väl det, i korta drag. Hade säkert kunnat skriva hur mycket som helst men då kanske ingen orkar läsa. Hade i allafall en jättekul dag och jag är supernöjd med resan! Hade typ tjatat om att åka till Danmark över dagen i flera månader. Så tack Tilda för att du lyssnade, haha. En av de bästa presenterna jag fått på länge! :) Well done, Draco. Well done. (Internt skämt). Betyder? Läs [här].


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Askalas dag blev det! :)

Den gula tårt/paj-grejen, aaaaaah [Voldemort style] så god. <3 Haha.

2011-08-14 @ 18:35:38
URL: http://mathildafoto.se
Postat av: Frida Johansson

Fin blogg! Ta åt dig av dessa ord och ha en fortsatt bra dag!

Kram Frida.

2011-08-14 @ 19:25:07
URL: http://www.atfridasplace.devote.se
Postat av: Sanna

Så deeeeeeeeeeet var överraskningen! fasiken vad nice! :D

Och så suktar du grymt mycket med matbilder, nicht gut. :(

2011-08-14 @ 23:01:37
URL: http://sanniss.webblogg.se/
Postat av: antonia

jag har ett lite panikfall och behöver din hjälp ! jag vet inte om jag ska vara blond eller brunett , så gå gärna in och kommentera vad du tycker ! tack och kram

2011-08-15 @ 00:55:15
URL: http://aantoniafrith.devote.se
Postat av: Laneech

Fin blogg!

Klicka gärna in på min blogg och va med i veckans blogg!

2011-08-15 @ 02:19:16
URL: http://laneech.devote.se
Postat av: Josefin

Kika in och tävla om en valfri vara från GNIZTRA =)

2011-08-15 @ 09:45:54
URL: http://reloadmee.blogg.se/
Postat av: amanda

fina bilder!:)

2011-08-15 @ 14:47:11
URL: http://liitenamanda.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Fin blogg! Allt bra? :)

2011-08-17 @ 00:29:44
URL: http://ramt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics