Sixteen Reasons

2012-10-24 | 23:51:00
 
 
Ända sedan jag såg filmen Mulholland Drive för ett par dagar sen, har jag haft denna låten på hjärnan. Denna scen var dessutom min favoritscen i hela filmen. Kombinationen av musiken, stämningen, omgivningen och skådespelarna var så jäkla perfekt. Se bara själva!
 
Låten heter förresten 16 Reasons (Why I Love You), och är av Connie Stevens. Den kom ut 1959. Därav "sångerskans" kläder/frisyr i klippet. Hon sjunger dock inte själv, utan mimar till orginallåten som spelas i bakgrunden. Riktigt magisk scen oavsett, tycker jag. Wow!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Hahaha åh, den fastnade för mig med! xD
Mysig låt.

2012-10-25 @ 04:34:30
URL: http://bymathilda.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics