Backflips och oväntade Resultat

2012-10-17 | 23:54:00
Ja, ni. I går var det många fotbollsmatcher att hålla reda på vill jag lova. Sånna där VM kval-matcher inför 2014, ni vet. Som de slänger in en dag här och där under året (var i fredags också tex), då många länder spelar samtidigt, parallellt. Jag hade tre matcher jag var extra noga med att få se. (Brasilien, Portugal och Spanien). Tyvärr så krockade två av dessa, vilket gjorde att jag missade en av dem. (Fick offra Portugal, för jag ville verkligen se Spanien). Och nu tänkte jag då skriva en liten sammanfattning av de matcherna här. 
 
 
Kakás mål.
 
Först såg jag Japan-Brasilien, som spelades vid två-tiden (live). Precis som förra matchen, vann Brasilien ganska så överlägset. Denna gången med 0-4. Och även i denna match gjorde Kaká mål. Woho! En sak jag inte fattar är dock varför det ofta verkar som att de byter ut de som faktiskt gör mål i matcherna. Typ som att "Näe, nu räcker det. Vi tar ut dig". Både Kaká, Oscar och Neymar togs ut..
 
Ramos mål + awesome backflip. Haha.
 
Några timmar senare var det dags för Spanien-Frankrike matchen. Även denna sågs live. Höjdpunkten var ju så klart Ramos mål i 25:e minuten. Så jävla snyggt var det! Xavi skjuter från hörnan, Ramos får bollen och försöker nicka in den. Den tar i stolpen, och studsar ut. (Då trodde man det var över). Sen direkt efter får han bollen i gen, och sparkar då in den i mål. Blev så himla glad för hans skull! (Och hans bakåtvolt efteråt var inte heller att leka med alltså). Wow! Visste inte att han kunde göra sånt. Blev riktigt imponerad!
 
Sedan så fortsatte då Spanien att leda matchen hela vägen. Det såg ut att bli en solklar vinst. Men! Så händer det som inte får hända; Frankrike gör mål. Under tilläggstiden i andra perioden. Grejen var bara den att tilläggstiden egentligen redan var över, och de bara lät spelet fortsätta i alla fall. Målet inträffade alltså efter de tre extra minutrarna redan passerat. Jag tycker inte det borde ha räknats. Men men. Matchen slutade alltså oavgjort, med 1-1. (Fast det skulle ju egentligen ha varit  1-0 då, hähä). Tråkigt, men bättre än förlust dock.
 
Özil's mål!
 
Samtidigt som Spanienmatchen, pågick ju även Tyskland-Sverige, som vi bläddrade över till i pausen. Såg att de ledde med 4-0 efter första halvlek. Tänkte (som så många andra) att det redan var uppenbart vem som skulle vinna den matchen (inte för att jag bryr mig egentligen, följer inte ens Sveriges matcher). Men så hörde jag sen att det blivit oavgjort, 4-4. Och då kunde jag ju inte annat än att tycka att det var lite coolt ändå. (Är det förresten fel att jag firade Özil's mål? Skrek som en idiot när han gjorde mål mot Sverige, haha).
 
Sjukt att tänka att allt detta hände på samma dag dessutom. Det kallar jag en bra dag ;)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Det känns skönt att jag inte är den enda som kanske inte hejar på Sverige i detta ..

Sv: Oj, jag har faktiskt inget namn på skådespelaren ifråga, men har är med i The pacific-serien, här mellan 0:35 - 0:42. :)

http://www.youtube.com/watch?v=UtmAiNG2Lxk

.. The pacific saknar inte flertalet killar som ser bra ut! Men jag kanske kan försöka få reda på vem det är.

2012-10-18 @ 06:52:22
URL: http://Angelicategenfeldt.blogg.se
Postat av: Angelica

Sv: Det var nu det var jättebra att ha kontakter i Pacific-fandomen som jag kunde fråga. Skådespelaren heter Ashton Holmes och han spelar en soldat som heter Sidney Phillips! :)

2012-10-18 @ 13:29:46
URL: http://Angelicategenfeldt.blogg.se
Postat av: Mathilda - PHOTOGRAPHS

sv: Haha ja! Rosa <3

2012-10-18 @ 15:56:46
URL: http://bymathilda.se
Postat av: Mathilda

Haha åh lycka, såhär bra borde alla dagar vara liksom. <3
Och vad stört glad jag blev när Ramos fick göra sitt mål! Herre vad man skrek halsen förstörd alltså, haha. Och hans bakåtvolt var ju bara så grym! MER SÅNT. <3

Stör också ihjäl mig på Brasiliens byten... Morr.

2012-10-18 @ 16:00:29
URL: http://bymathilda.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics