När säkerheten suger

2013-02-06 | 23:52:00
Hello! Har blivit en hel del fotbollstittande för min del i kväll. Viktigast för mig var Spanien och Portugals matcher. Spanien spelade mot Uruguay, och det slutade med vinst för Spanien med 3-1. Woho! (Var visserligen bara träningsmatcher i dag, så resultatet är egentligen mindre viktigt). Men ändå. Alltid lika kul när de vinner! Kändes galet tomt utan Iker och Torres, dock. För Portugal gick det inte lika bra, och de förlorade med 2-3 mot Ecuador. Matchens höjdpunkt var Ronaldo's mål. Blev ju lite tråkigt när han blev utbytt en stund senare.. 
 
 
Dagens stora händelse inträffade dock under en helt annan match. Efter att Spanien hade spelat, hade jag en ca 45 minuter lång lucka innan Portugals match skulle börja. Då passade jag på att kolla in Sverige vs Argentina en sväng. Just när jag kollade så hände det inget speciellt. Men fram emot slutet av matchen så springer en kille (klädd i Messi-tröja) in på planen. Han lyckas ta sig ända fram till Messi, och hinner sedan både krama, pussa på pannan och rufsa honom i håret, innan säkerhetsvakterna kommer och för bort honom.
 
Och då tänker jag så här; hur fan är det ens möjligt? Snacka om usel säkerhet, när någon faktiskt kan genomföra en sån här sak, och att det tar en evighet innan någon rycker in och stoppar det. Nu hade dom tur att killen inte var något galet fan, som flippade ur och blev våldsam. Då hade dom fått problem. Så måste även säga att jag tycker Messi tog det väldigt bra. But that's not the point, egentligen. Han ska inte "behöva" hantera situationen på ett "bra sätt". För det skulle inte ha hänt från första början. Det är inte hans ansvar. Det är säkerhetspersonalens. Spelarna ska inte behöva gå runt och känna sig otrygga för att sånt här ska kunna hända. De ska kunna lita på att folk vet vad de gör. Jag antar att det jag försöker säga här är att jag tycker det är pinsamt att det fanns sådana brister i säkerheten.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Haha, helt sjukt ja. Tycker så synd om Messi. :P

2013-02-07 @ 16:20:02
URL: http://bymathilda.se
Postat av: Elin

sv: den skickades inte så bra att du skrev igen ;)
nice! tack så mycket :D
kram!

2013-02-07 @ 20:32:47
URL: http://bbaraaelin.blogg.se
Postat av: Elin

sv: den skickades inte så bra att du skrev igen ;)
nice! tack så mycket :D
kram!

2013-02-07 @ 20:32:47
URL: http://bbaraaelin.blogg.se
Postat av: Cassandra

vill du ha en inbjudan till members? :)

http://cassandrajonasson.blogg.se/2013/february/memberscom.html#comment

2013-02-07 @ 22:38:40
URL: http://cassandrajonasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics