Skador och Onödiga Incidenter

2013-01-24 | 17:20:37
Har ju försökt att inte skriva så mycket om fotbollsmatcher här i bloggen på sistone, då det blir "jobbigt" i längden att skriva efter precis varenda match, och även tråkigt att läsa om för de som inte är intresserade. (Behöver dessutom lite variation känner jag, hehe). Men i går så spelade både Chelsea och Real Madrid, och båda dessa matcher var liksom liiite för händelserika att inte blogga om kände jag.
 
Iker får vård efter skadan.
 
Först har vi Valencia vs Real Madrid, som jag antar var en helt okej match, men som tyvärr bara slutade oavgjort (1-1). Anledningen till att jag kände att jag var tvungen att skriva om detta var dock en helt annan. Jag pratar så klart om Iker's skada. Real Madrid's målvakt, som fick en spark på handen, och fick tillräckligt ont för att han skulle behöva lämna planen och bli utbytt. (Han lade även in en bild på sin hand i bandage på Instagram efter matchen). Efter att ha varit på sjukhuset är det nu konstaterat att han fått en fraktur på vänster tumme, och som det ser ut nu kommer han bli borta i minst sex veckor. Så jäkla dålig tajming egentligen, med tanke på de matcher de har framför sig (de ska möta Manchester United två gånger i CL). Men ja, det viktigaste nu är ju så klart att Iker mår bra och att hans hand läker sig. Så får man hålla tummarna extra mycket för Real Madrid i de kommande Champions League-matcherna. ¡Hala Madrid!
 
Med bandage på handen.
 
Och så Swansea vs Chelsea då. Riktig skitmatch, rent ut sagt. Chelsea förlorade semifinalen och är nu ute ur Capital One Cup. (Och det är ju självklart väldigt tråkigt). Men sättet det hände på är nog ännu tråkigare. Matchens händelse, som alla verkar prata om nu, är incidenten mellan Eden Hazard (Chelsea) och en bollkalle. Som ni vet så är ju bollkallarnas jobb att fånga/hämta bollar som hamnat utanför planen och ge tillbaka dem till spelarna. När Hazard gick för att hämta en boll som hamnat utanför, hugger en bollkalle-kille tag i bollen och vägrar släppa den. Han lägger sig till och med över bollen och håller fast den, medans Hazard försöker dra loss den. Där skulle han (Hazard alltså) ju egentligen ha låtit det vara, och kallat dit en domare eller liknande. Eller gått och hämtat en annan boll. Men i stundens hetta (det var lite tid kvar och de skulle behöva göra två mål för att gå vidare), liksom "sparkade" han på bollen under killen för att få loss den, tog sedan bollen från marken och sprang ut på planen igen. En till synes harmlös händelse, enligt mig. Men icke. Killen började rulla runt och ta sig på revbenen som att han hade jätteont, och påstod att Hazard sparkat på honom. Jag har kollat på videon med händelsen flera gånger sedan dess, och även om jag måste medge att det kanske ser rätt "brutalt" ut, så var bollkallens reaktion så jäkla överdriven att jag dör. Dessutom så träffar Hazard knappt killen, utan det var bollen han både siktade på och träffade.
 
Allvarligt, det ser värre ut än vad det är..
 
Det blir hur som helst en stor diskussion, och det hela slutar med att Eden blir utvisad. Värt att påpeka är även att detta är hans första röda kort, någonsin. Snacka om onödigt. Över en sån här skitsak liksom. Men okej, jag tänker inte försvara Hazard eller säga att jag tycker han gjorde rätt. Han borde inte ha sparkat. Men samtidigt så tycker jag seriöst att bollkallen får skylla sig själv. Han betedde sig som en jäkla idiot. Försökte medvetet slösa tid, till Chelsea's nackdel. (Behöver jag ens säga att han är en Swansea-supporter?). Han twittrade till och med innan matchen och taggade inlägget med "needed for time wasting". Och nej, det är inget jag hittar på. Det är ren fakta (kollade själv hans twitter). Läste dock att de bett om ursäkt till varandra direkt efter matchen och sådär. Okej, bra. Men nu tänker jag mest på vad hela denna händelse kommer få för konsekvenser? Blir Eden bannad flera matcher nu framöver, tex? Gah, orkar inte..

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Fyfan alltså. Iker. :( Eden. :( My babes.
Helt sjukt det här med Eden alltså.

2013-01-24 @ 22:21:47
URL: http://bymathilda.se
Postat av: Mathilda

Alltså näe, fan vad jag stör mig. Jag vill med sparka. PÅ honom.

2013-01-24 @ 22:44:45
URL: http://bymathilda.se
Postat av: Mathilda

sv: Satt och tog bild på datorskärmen när jag såg Band of Brothers, haha! <3

2013-01-25 @ 01:45:43
URL: http://bymathilda.se
Postat av: Emma

Ha en trevlig helg! :)

2013-01-25 @ 07:58:08
URL: http://amator.blogg.se
Postat av: Emma

Hej! Allt bra med dig?
Du hade kommenterat min blogg för ett tag sedan men jag har inte haft tid eller orken till att svara på den förns nu. Har haft fullt upp!

Mammas operation, skolan, bråk osv. Massvis med stress har det varit men nu är jag tillbaka och jag undrar om du skulle vilja ställa en eller några frågor i frågestunden jag har just nu.

http://emmaeriica.webblogg.se/2013/january/fragestund.html

skulle vara jätte roligt att få svara på frågan/frågorna dina. Det kan handla om precis allt :)

Förlåt igen för sent svar och förlåt om du inte vill ha såna här kommentarer.

Emma / emmaeriica.webblogg.se

2013-01-27 @ 15:27:48
URL: http://emmaeriica.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics