Eurovision 2013

2013-05-19 | 23:57:00
She did a great job, okay.
 
Såg Eurovision-finalen i går kväll. Var ju såklart extra spännande i år just eftersom det var Sverige som höll i det. Först var jag lite orolig och tänkte typ "men herregud, hoppas vi inte skämmer ut oss totalt nu", och sånt där. "Hela världen kollar ju!". Vissa år har det ju tex varit total katastrof, och man har undrat hur i helsike de valde programledare osv. But not this time. Tycker Petra gjorde ett alldeles utmärkt jobb, och har svårt att tänka mig någon annan göra det bättre än henne. Läste även att det var många som tyckte att hon var den bästa "hosten" någonsin. Sen tycker jag även resten av upplägget var väldigt bra (hur mycket man nu kan påverka det i ett sånt här program). Ser ju ungefär likadant ut varje år, menar jag. Inslagen mellan uppträdandena var också helt ok. De var roliga, och det var inget som kändes överdrivet eller pinsamt. Så med detta sagt så tycker jag att det var ett lyckat och underhållande program we brought.
 
Fastnade lite för Ungern's bidrag. Skön låt.
 
Angående bidragen så, well, kollar jag ju inte direkt för att jag gillar musiken. Jag kollar mest för att det är roligt att kolla. Var väl ungefär som vanligt. Finns ju dock alltid några som "sticker ut" lite mer än de andra (Grekland och Rumänien, känn er träffade). Och som jag skrev i förra inlägget så hade jag faktiskt inte hört Sverige's bidrag tidigare. Så när Robin framförde låten i går kväll så var det första gången jag hörde den någonsin. Och den var faktiskt inte så dålig som jag trodde. Tror dessutom att jag har lyckats få refrängen på hjärnan. Jädrar, vad beroendeframkallande den är! Hemskt ju. Hur som helst. Om jag tycker rätt bidrag vann? Nej. Jag är ledsen, men jag tycker faktiskt inte Danmark's låt var så bra. (Inte för att det fanns några speciellt bättre att jämföra med). Hade väl egentligen ingen favorit under kvällen. Men tyckte Ungern's bidrag var rätt unikt och stack ut från mängden. Så de kunde vunnit tycker jag. Eller Sverige.

Kommentarer
Postat av: Momlin

Sv: Hahah jaa! Jag med, så jävla bra, händer alltid något spännande i varje avsnitt! Jo jag med, men va så himla längesen att jag glömt bort typ allt, så ser om allt nu. Ska börja kolla på säsong 4 imorn :P
Hmm, det va en svår fråga, gillar alla lika mycket! Men om jag måste absolut välja en så blir det nog allt Peter. För han är så godhjärtad och vänlig, han vill ju trots allt bara rädda världen :3 Sen är han ju huuur snygg som helst!
Dudå, vilken är din favoritkaraktär? :)

2013-05-20 @ 01:40:29
URL: http://momlin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag tyckte mycket om Rysslands bidrag :)
Sv: Tack så mycket :) Kul att du tycker de!

2013-05-20 @ 08:48:41
URL: http://nattstad.se/hannypandy
Postat av: ViktoriaCaroline

Nej precis, vädret igår var hemskt :/

2013-05-20 @ 10:29:22
URL: http://viktoriacaroline.blogg.se
Postat av: LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands

Det var faktiskt ovanligt många bidrag jag gillade i år, men fastnade för Islands bidrag mest :)

2013-05-20 @ 14:14:44
URL: http://babustylee.webblogg.se
Postat av: Malva Nyström

- eurovision var bra! (:
allt bra med dej?

2013-05-20 @ 14:28:32
URL: http://mkdn.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Sv. Så jäkla gott med vinsten! :D

Allt bra idag?? :) Kram!

2013-05-20 @ 19:42:55
URL: http://ellinorsollander.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Tycker att vi var riktigt grymma på att hosta i år faktiskt! Vi borde få göra det nästa år faktiskt (fast då kanske inte vi själva behöver betala så mycket för hela kalaset direkt, eheh).

2013-05-20 @ 19:56:20
URL: http://bymathilda.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics