Irritation, skador och vinst

2013-05-08 | 23:42:00
Fick ett ryck häromdagen och hämtade några gamla filmer jag inte sett tidigare + några gamla favoriter. Har redan hunnit se en del av dem, och kan inte säga annat än att jag typ älskat varenda en hittills. De är så himla mysiga på något sätt! Funderar även på att kanske slänga in små recensioner av filmerna här framöver. Mest för att det är roligt då, men även för att skapa en översikt över filmer jag sett.
 
Både Chelsea och Real Madrid spelade även idag. Ungefär samtidigt dessutom, så det fick bli att man såg första halvan av Chelsea vs Tottenham, för att sedan byta över till Real Madrid vs Málaga i periodpausen. Såg sedan hela deras match rakt igenom, med ett kort avbrott för att se sista kvarten av Chelsea's match. Lyckligtvis så infann sig detta precis när Real hade periodpaus. Snacka om tajming!
 
R.I.P Torres mask. Haha. 
 
Chelsea vs Tottenham slutade 2-2, och höjdpunkten var väl Oscar's mål då. Detta var även första matchen sedan skadan, som Torres spelade utan sin mask. Måste erkänna att det faktiskt kändes lite tomt utan den. Man hade typ vant sig vid den nu på något sätt. Haha. Fast nej, trevligare att se hans ansikte faktiskt. Och så hade jag ju såklart hellre sett en vinst här. Men oavgjort är ju bättre än förlust så.
 
Ronaldo har nu gjort 200 mål på 197 matcher sedan han joinade Real Madrid.
 
Angående matchen mellan Real Madrid och Málaga så har jag en del kommentarer. För det första så stör jag mig så oerhört mycket på Mourinho just nu att det inte ens är roligt. Han låter fortfarande inte Iker spela, trots att han är i form att spela igen, och har varit det länge nu. Men han håller fast vid att han tycker Diego är bättre. Och visst, han är inte dålig. Absolut inte. Men alla vill ha tillbaka Iker nu. Alla. Det är fan på tiden att han får göra sin comeback nu! Extra påtagligt blev det dessutom när Málaga's målvakt blev skadad, och de var tvungna att göra ett målvaktsbyte. Behöver jag ens säga att jag satt och tänkte "Varför kan inte vi också få byta ut vår målvakt?" då.
 
Özil gjorde ett av Real Madrid's alla sex(iga) mål. Slutresultat: 6-2. 
 
I övrigt så gjorde även Ronaldo sitt 200:e mål för Real Madrid. Var en extremt nära frispark, med en mur stående precis framför honom i målet. Men ändå så lyckades han skruva in den. Så jäkla snyggt! Özil gjorde också ett otroligt snyggt mål, men tråkigt nog blev han skadad fram emot slutet av matchen, och var tvungen att bäras ut på bår. Jag hoppas verkligen inte det är allvarligt. Vi behöver honom!

Kommentarer
Postat av: Cajsa Kjellberg

allt e toppen!:) Sj?

2013-05-09 @ 10:05:51
URL: http://dukanalltudtaentitt.blogg.se
Postat av: Malin

Hej!
Ja jag vet faktiskt inte hur jag kom in på din blogg..hmm Försöker komma ihåg om jag sökte på något speciellt men det var nog chelsea och London jag sökte på. Ja jag hoppas också du hamnar i London! Den underbara staden! Jag skriver mycket om London i min blogg för jag besöker London 2-3 ggr per år för jag älskar England! Och jag är väldigt insatt i fotboll speciellt IFK Göteborg det märker man nog på min blogg haha :)
kram

2013-05-09 @ 14:12:38
URL: http://www.nattstad.se/misslvlondon
Postat av: A M A N D A - The L.A dream!

SVAR: hehe! allt bra idag? :)

2013-05-09 @ 15:17:55
URL: http://amandaabitch.blogg.se
Postat av: Mathilda

Nice att få se Torres spela utan sin mask nu igen, indeed! Även om det nästan kändes lite ovant och tomt nu, som du säger. Haha!

Real Madrid-matchen var ju bara för fantastisk! Naldooooos 200:e mål <3 Özils mål! Fyfan för att han blev skadad. Hoppas verkligen inte att det var något väldigt allvarligt. :(

Sex(iga) mål - awesome!

2013-05-09 @ 15:59:36
URL: http://bymathilda.se
Postat av: M

Sv. Ja det jan ju vara lite segt när man inte hittar något att titta på. Kan ju vara så, men då är jag också kräsen. Fast det vet jag att jag är, haha. :)

Ja det är bra med mig, själv då?

2013-05-09 @ 16:37:08
URL: http://marinapalme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics