Svar från Komvux

2009-09-16 | 15:58:30

Fick svar från Vuxenutbildningen i dag. Jag ska få läsa Historia A denna termin, precis som jag ville (ansökte om det för ett tag sedan). Känns skitbra att veta att jag kommer få något att göra nu. En sysselsättning! Har tröttnat totalt på min ledighet. Allvarligt. Det är seriöst det tråkigaste som finns att vara ledig när ingen annan är det. Men nu är det slut på det.

Kursen är i allafall två dagar i veckan. På onsdagar klockan 08.30-10.30 och torsdagar klockan 14.25-16.30. Helt okej tider faktiskt, förutom att jag ska behöva sluta halv fem på torsdagar. Men vadå liksom, det ska jag väl klara av? Brukade ju sluta vid fem ofta när jag gick på gymnasiet. Och då hade jag dessutom börjat typ åtta på morgonen också. Så ja, det ska nog gå bra nu. Två stycken tvåtimmarslektioner (alltså fyra timmar sammanlagt) i veckan, woho.

Amanda är glad. Nu måste jag bara kolla upp om det finns möjlighet att få något slags studiebidrag eller något. Vill ju ha pengar också, haha. Det borde väl gå, får jag hoppas. Alla som är duktiga och studerar på ett eller annat sätt är värda att få lite cash tycker jag.

Btw, rubriken på mitt förra inlägg; "Today is going to be a good day" stämde ju faktiskt riktigt bra. Och det där skrev jag ändå i morse långt innan jag fått brevet. Är jag synsk kanske?


Kommentarer
Postat av: Mathilda

WIHUU, GRATTIS =D

2009-09-16 @ 16:02:15
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Ellen ♥

sv: den har varit helt okej :)

din då?=)

2009-09-16 @ 21:40:45
URL: http://hejjellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics