Säfsen 2010

2010-12-27 | 00:15:24

Precis som förra året åkte jag upp till Säfsen under julveckan för att bland annat fira jul där. Vi bodde i en mysig röd timmerstuga med plats för 6 pers (mohah, stor). Har självklart hänt väldigt mycket saker som man kanske kan förstå att det gör under en hel vecka. Och jag orkar ju inte berätta alla detaljer. Men jag har i allafall haft en väldigt skön liten semester och tänkte försöka berätta lite kortfattat.

Vi spenderade i stort sett dagarna utomhus och kvällarna inomhus. På dagarna försökte vi att hålla på med aktiviteter och vi var bland annat med på en promenad ut i skogen (med facklor för det var mörkt) där vi fick glögg och pepparkakor och satt runt en brasa inne i en mysig stuga. Så provade jag även på att åka skidor för första gången i mitt liv (hey, bättre sent än aldrig, ellerhur?). Dock var det längsskidor, eftersom jag inte kände mig redo för utför riiiktigt ännu. Gjorde detta i två dagar, åkte hur långt som helst. Över en mil.

Sen så har vi även varit på julbord (på julafton, skitgott var det), badat i badtunna (såå härligt) och då passade vi även på att kasta oss i snön och rulla runt en stund innan vi gick i igen. Höll på att dö men det var så uppfriskande. Haha. Sen på kvällarna satt vi framför brasan och kollade på film och åt en massa godis. Hur härligt som helst med andra ord. Jättelyckad vecka blev det tycker jag!


Vi gick upp tidigt på morgonen samma dag vi skulle åka. Orkade inte göra frukost hemma så det blev frukost på Donken (ovanligt, not).
Sedan stannade vi några timmar senare och åt på typ världens bästa Steakhouse. Så sjukt god mat. Ovan: Fläskfilé och bearnaisesås.

Såhär såg stugorna ut som vi bodde i. Vi hade en stuga för 6 personer även fast vi bara var 4 st. Det var rätt nice faktiskt.


En av dagarna åt vi på restaurangen vid skidbacken. Denna Ceasarsalladen var hur god som helst! Isbergssallad, grillad kyckling, bacon, brödkrutonger, parmesanost och dressing. Nam. Vi åt väldigt gott varje dag nu när jag tänker efter. Och mycket. Haha.

Där var skidbacken (varför i h-vete ligger fokusen på bänkarna och inte på backen). Suck..

Var så fina utsikter överallt. Visste knappt vart man skulle kolla typ. Reallyyy beautiful.

Inne i lobbyn. Här satt vi och flummade en stund i morse innan det var dags att åka hem. Dom spelade skum julmusik. Riktigt skum.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha ni och donken alltså...



Men mysiga bilder! :O

2010-12-27 @ 12:41:03
URL: http://sannahero.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Åh så mysigt vare! <3

2010-12-27 @ 12:41:26
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics