Bästa byxorna

2014-08-30 | 16:03:00

Nu var det visserligen ett tag sedan jag köpte dessa, men jag skulle ändå vilja passa på att uttrycka min kärlek för denna typ av byxor. Så himla bekväma, snygga och bra att ha - till allt! Vare sig man bara ska gå runt hemma hela dagen, eller om man ska ut en sväng på stan/till skolan och det är för varmt för (eller om man inte orkar) jeans. Och inte vill dra på sig slitna/urtvättade mjukisbyxor. Då är dessa perfekta! (Tror dock jag kommer begränsa användandet till våren/sommaren). Själv äger jag för tillfället bara två par, men jag funderar på att köpa fler. Dessa köpte jag i början av sommaren på Lindex, och de kostade då 199 kr styck. Och ja, jag är fullt medveten om att jag inte är den enda som "upptäckt" denna typ av byxor. Var och varannan människa har ju dem, for gods sake. Men ändå.

En månad kvar

2014-08-23 | 16:16:00
Petersplatsen, Vatikanstaten, Rom - En av platserna vi ska besöka.

Om exakt en månad idag åker jag till Rom med klassen på studieresa. Bokade flygbiljetterna i torsdags, och vandrarhemmet har varit bokat sedan i början av juni. Vi kommer att bo centralt i stan, med ca femton minuters gångavstånd till Colosseum. Åker den 23:e september, och är hemma igen den 30:e. Under hemresan kommer jag att ha en ca fem timmar lång mellanlandning i Amsterdam, innan mitt nästa flyg avgår. (Hade kunnat ta ett tidigare, men tänkte att det kan vara kul att uppleva lite av staden när man ändå är där). Mellanlandar även där på vägen till Rom, men då bara i ca en timme. Ser så himla mycket fram emot den här resan. Snart är jag där!

Gränna och Visingsö

2014-08-18 | 19:59:18
Besök på Timmele Gästgivaregård.

Lunch på Hamnkrogen i Gränna.

På Tempelgården på Visingsö.

Polkagrisar!

Tog en liten roadtrip med slutdestination Gränna och Visingsö förra lördagen (dvs dagen innan min födelsedag). Åkte hemifrån så tidigt som åtta på morgonen, och kom hem strax efter midnatt. På vägen dit stannade vi till på ett supermysigt gästgiveri och fikade. Lunch intogs sedan på Hamnkrogen i Gränna, innan vi tog färjan över till Visingsö, där vi blev kvar i några timmar. Finns så otroligt mycket spännande där ute (bland annat två kyrkor, varav den ena är från tidig medeltid, och en slottsruin från 1600-talet). Men på grund av ett mindre missöde i tidsplaneringen (haha) så hann jag tyvärr inte besöka någon av dessa. Hamnade i stället på någon tempelgård där vi käkade glass och gick runt och flummade. Och det var ju trevligt det med! Jag kommer definitivt vilja åka ut till Visingsö igen (var första gången jag var där ute). Sedan tog vi färjan tillbaka till fastlandet, där vi satte oss på någon mysig restaurang nere vid hamnen, drack lite gott, och tittade på regnet som började falla lagom till att vi klev av färjan. Resten av dagen hade bjudit på värme och sol. Traskade även iväg och köpte på oss lite polkagrisar. Ett måste när man är i Gränna ju! Hehe. Allt som allt var det en riktigt rolig och lyckad dag!

Thai Buffet for Breakfast

2014-08-07 | 00:47:00

Blev bjuden på lunch på kinan i går. Men eftersom jag inte ätit frukost innan jag drog dit, så blev det snarare brunch. Älskar att äta riktig mat till "frukost". Visst, mackor, yoghurt, flingor och gröt i all ära, men i bland är det skönt att bara kasta sig över en rejäl måltid på en gång. Haha. Tog ungefär samma som jag alltid tar. Friterad kyckling + sötsur sås = bäst! Även nudlarna var himmelska. Sedan blev det glass till efterrätt. Mums! Satt sedan kvar på restaurangen ganska länge och pratade, innan vi gav oss ut en sväng på stan. Köpte ett nytt värmeskydd och ett par hjärtformade örhängen (så söta!). På kvällen blev det kvällspromenad i skogen.

Idag har jag inte gjort sådär jättemycket. Men vi åkte ut till havet och tog ett kvällsdopp vid sex-tiden i alla fall. Var ett tag sedan jag badade senast nu, eftersom det har varit så dåligt väder den senaste tiden (mest regn, men här om dagen haglade det till och med). Fasen, vad jag saknar värmeböljan, alltså! Tycker gott att det kan komma en till nu i augusti, som håller i sig en vecka eller två. Det hade varit något det. Jag behöver en till värmeperiod innan skolan börjar känner jag. Vill ut och steka på stranden! Haha.

Snoop Dogg på Liseberg

2014-08-05 | 01:53:00
 Tog typ fem bilder sammanlagt, och ingen blev bra. Men här är en i alla fall.

Tilda hade fotoack till Snoop Dogg's spelning på Stora Scenen på Liseberg i lördags, och jag bestämde mig för att följa med som, öh, moraliskt stöd. Vi kom dit någon gång vid sex, och hängde sedan framme vid scenen hela resten av kvällen. Snoop började spela klockan nio, och innan dess var det något förband (eller en DJ rättare sagt) som spelade några låtar. Hela tiden fylldes scenområdet på med mer och mer folk, och jag läste i efterhand att det ska ha varit närmare femtio tusen personer inne på Liseberg när konserten var i gång. De var till och med tvungna att stänga ingångarna till parken, för att det inte skulle kunna komma in mer folk. Så det var flera tusen som blev stående utanför, utan möjlighet att ta sig in (utöver de femtio tusen som redan var inne). Det var ett enormt tryck i publiken, men där jag stod var det ganska lugnt. (Stod längst fram vid sidan av scenen). Står hellre långt fram och lite vid sidan av, än någonstans mitt i gröten och hamnar längre bak. Mycket bekvämare så, haha. Läste även att det ska ha varit kaos under konserten (folk som plankat in, osv), men det var inget jag märkte av speciellt mycket. Såg bara när vakterna gick upp på taken för att hämta ner de som klättrat upp för att kunna se scenen, och att de fick föra ut folk som inte pallade trycket längst fram. (Var rätt många).