Har städat min garderob

2009-07-27 | 22:00:45
Jag har under de senaste dagarna (eller snarare veckorna, månaderna) haft ganska stora problem med att hitta rätt i min garderob. Om jag tex bestämt mig för att jag ska ha ett visst linne, är det inte bara att öppna garderobsdörren och plocka ut linnet, liksom. Jag har alltid varit tvungen att vända upp och ned på allt minst 5 gånger, och hittat det först när i stort sett alla kläder ligger i en hög på golvet nedanför.

Och detta händer i stort sett varje dag. Det spelar ingen roll om jag använt en tröja en dag och lägger den ytterst i garderoben, så att den är helt synlig inför natten. När jag ska ha den igen morgonen därpå så ligger den likt förbannat längst in, underst i högen.

Fråga mig inte hur det kan bli så, för det vet jag lika lite som du. Men så är det i allafall, och detta har jag tvingats leva med ganska länge.

Fram tills i dag!

För ungefär 3 timmar sedan bestämde jag mig för att nu jävlar ska här sorteras. Jag rev ut precis varenda klädesplagg ur min garderob och slängde upp allt i en stor hög på sängen (och tro mig, högen blev enorm.) Jag hade inte en aning om att jag hade så mycket kläder. Använder inte ens en tredjedel, typ. Men det blev många kära återseenden i allafall.

Så nu, ca tre timmar senare har jag äntligen lyckats lyfta av denna tunga börda från mina axlar. Känns jättebra att ha fått gjort det nu i allafall. Har planerat att göra det sedan januari, typ. Men men, bättre sent än aldrig. :)

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Haha, duktigt av dig. Vi är typ lika sega båda två med att städa garderoberna alltså. Men när man vet hur mycket jobb som väntar en när man väl börjar så är det kanske inte så konstigt ändå att man skjuter fram det. Men erkänn att man inte ens visste att man hade så mycket kläder? Jag blev jättechokad när jag gick igenom allt mitt haha. Får allt försöka använda alla kläder mer, istället för att bara köra med typ en tredjedel, som du sade. :)

2009-07-28 @ 01:23:52
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics