1 September

2009-09-01 | 10:45:15

Första september i dag då. Detta betyder alltså att augusti månad är slut för detta året, och att (i allafall enligt mig) även sommaren officiellt är slut. Ja, så är det faktiskt. Hur sorgligt det än låter så är faktiskt sommaren över.

Nu är det hösten som gäller. Vi har nu mörka, kalla och regniga(re) dagar framför oss. Allt vi kan göra nu är bara att bita i hop, hoppas att det går över snabbt och sedan längta tills nästa sommar. För det är precis det jag gör. Under hösten, vintern och våren befinner jag mig i någon sorts dvala. Och sedan när sommaren kommer lever jag livet under tre månader. T-r-e månader om året. Det är alldeles för lite.

Jag vet att jag har en väldigt negativ syn, men jag kan inte hjälpa att jag hatar regn, blåst, mörker och kyla. Varför kan det inte alltid få vara sommar? Eller vänta, det kan det ju. Om man flyttar utomlands. Californien skulle tex inte sitta helt fel nu. Bryr dom sig ens om vilken månad det är? Spelar det någon roll? (Okej, jag vet att det inte riktigt är så, men jag får väl fantisera).

Men andledningen till att jag skrev detta inlägg från början var egentligen inte för att diskutera vädret, utan för att I have an announcement to make. I dag är nämligen dagen då jag av med min tandställning! Weeho! Äntligen ska jag slippa gå runt med en hel verktygslåda i munnen. Något som jag gjort i över två år nu, alltså. Kommer kännas så konstigt. Tomt, också. Men underbart.

Klockan 12:40 ska jag vara i Stenungsund, och det tar ca en och en halv till två timmar att ta bort den sa dom. Verkar väldigt länge, tycker jag. Hur ska jag orka ligga där i typ två timmar? Fast ja, det är rätt mycket som ska tas bort, och jag minns vilken tid det tog att montera fast allting. Oh well, det är i allafall värt det sedan när jag går ut ur rummet som en ny människa.

Nu har jag precis duschat och ätit frukost. Ska bara sminka mig och klä på mig och sedan åker jag väl vid tolv-tiden om allt går som planerat. Sista gången jag skriver i bloggen när jag har tandställning nu (haha, lame). Hörs när jag kommer hem. Då berättar jag.. ehh, mer?

Och nej, jag orkar inte ta en bild där jag fakeler bara för att jag ska kunna visa före -och efterbilder. Forget it.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Skönt att bli av med den! =D

2009-09-01 @ 20:13:16
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics