Det närmar sig

2010-01-18 | 15:43:13

I dag är det måndag, vilket innebär att det är exakt en vecka kvar tills jag börjar skolan igen. Jag börjar alltså den 25 januari och kommer då att läsa fem olika kurser måndag-torsdag fram till sommaren. Jag har vetat om det ett tag nu, men nu när det börjar närma sig så känns det självklart rätt nervöst. Jag har ju inte gått i skolan nu på ett halvår, och detta är ju på sätt och vis som att börja i en ny klass (eller egentligen flera klasser).

Har i allafall beställt tre av de fem böckerna jag ska ha. Jag har beställt boken för Historia A, Matte B och Naturkunskap B. Andledningen till att jag bara har beställt tre stycken än så länge, är därför att dom andra två böckerna kommer att meddelas vid kurrstart. Så dom får jag köpa i efterhand när vi har börjat.

Sammanlagt gick de tre böckerna på 990 kr. Det känns ovant att behöva betala för sina egna böcker, eftersom man alltid tidigare bara fått låna böckerna från skolan gratis. Nu köper jag dem liksom. Vad ska jag göra med dom när jag är klar? Hmm. Lite onödigt. Men men.

En annan sak jag har märkt är att vissa av mina kurser krockar med varandra på schemat. På ondsagar tex så krockar Naturkunskap B med Religionskunskap B. Och på torsdagar Historia A och Samhäll B. Lite smått irriterande faktiskt. Så kan jag inte ha det liksom. Då missar jag ju massor.

Jag får kolla upp om det går att fixa på något sätt. Eller hur man löser det. Ska på informationsmöte/upprop i morgon klockan 15.00 så då kanske jag får reda på lite mer. Spännande, spännande.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

990? Oj. Orka.

Håhå, back to school då? :)

2010-01-18 @ 16:46:44
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sv: Muaha, ja va det! Jag hitta flera kläder jag gillade på Gina!



Back to school for you now! :D

2010-01-19 @ 22:49:03
URL: http://sannahero.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sv: Jag minns inte vad den heter. Men handlingen var ju att 5-6 män åkte ut i skogen till en liten by då de tänkte att de skulle bli tillfreställda:P Så visade det sig att ALLA kvinnor i byn var Zombies och käka upp alla män D:



haha, hemskt!!

2010-01-21 @ 17:31:11
URL: http://sannahero.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sv: Haha! Jaa :D And guess what! Vi fick med posten en sjukt massa kuponger från McDonalds :D Ska nog förbrukas under veckan... muahaha

2010-01-24 @ 12:22:55
URL: http://sannahero.blogg.se/
Postat av: Mathilda

sv: Åh definitivt alltså! ;)

2010-01-25 @ 13:39:35
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics