Helgen i Stockholm, del 1

2011-12-12 | 21:22:17


Lördagen den 10 december:
Klockan 07.30 ringde klockan på mobilen och min första tanke minns jag var "Omg, i dag händer det!". Trots att jag bara hade sovit ca 3-4 timmar, kände jag mig ändå väldigt pigg. I vanliga fall hatar jag att gå upp tidigt. Men i lördags kändes det av någon andledning more than ok (Gissa varför? Haha). Strax efter nio bar det av hemifrån och ungefär tjugo i tio befann vi oss på centralen och väntade på vårt tåg, som skulle avgå klockan 10.02. Vi hoppade på några minuter innan och sedan väntade oss en fem timmar lång resa. Och nej, jag tänker inte skriva i detalj vad som hände varenda sekund på tåget. Don't worry ;) Moving on..


Vi kom fram som beräknat ca tio i tre och släpade då våra väskor in på centralen. Hade knappt ätit något på fem timmar, förutom en päronfestis och lite pringles. Så vi var hungriga kan man säga. Men innan vi åt gick vi och köpte ett 24-timmars kort till tunnelbanan. Kan vara bra att ha liksom, tänkte vi. Sedan letade vi upp ett Burger King och där fastnade vi en stund och åt middag. Whopper, mums!

När vi ätit klart var det dags att ta sig till hotellet för att checka in. Tog ca en kvart med tåget och till vår stora glädje låg stationen jättenära hotellet. Och det var ju skönt när man hade en ett ton tung väska att bära runt på. Hotellet var supermysigt! Lobbyn var ett fikarum/ reception och det luktade glögg och pepparkakor. Tjejen i receptionen var supertrevlig och incheckningen gick väldigt snabbt.



Väl inne på rummet hade vi sedan ca en timme på oss innan vi skulle gå igen. Laddade inför konserten genom att lyssna på musik (Beatles all the way, hehe) och göra oss i ordning. Jag bytte om till andra kläder, lockade håret, satte på mig klackarna och sen var jag ready to go. Vi bestämde oss för att försöka vara utanför Globen vid ungefär sex. Bra att vara i tid så man slipper stressa för mycket ju.


Kom fram ungefär tio över och gick då runt och tog lite kort innan vi letade upp vår kö (som bara råkade vara längst av alla). Fick sedan stå där i ca en halvtimme innan vi kom in. Då blev det i stället väntan utanför portarna till själva arenan. När dom väl öppnades (ca tio i sju) gick vi in och letade upp våra platser. Sedan satt vi kvar där till konserten började. Blev faktiskt supernöjd med våra platser! Har ju aldrig varit i Globen förut och jag trodde vi skulle hamna längre i från scenen än vad vi gjorde. Men vi satt väldigt nära. Perfekt läge ju!


När vi precis kommit in och satt oss var det nästan helt tomt överallt. Sedan såg vi hur det fylldes på mer och mer för varje minut som gick. Och tillslut var hela arenan fullsatt. Under tiden vi väntade spelade dom olika covers på Beatleslåtar, men även några orginal. Det var dessutom i gång ett bildspel på skärmarna med blandade bilder och filmer från typ 60-talet, Beatles och mycket, mycket Paul :D


Och sedan hände det! Det som vi alla hade väntat på. Ca klockan 20.15 gick det ett sus genom arenan och sedan började alla skrika och självaste Paul McCartney klev upp på scenen. De där första sekundrarna kändes helt overkliga. Jag kunde nästan inte tro att det var sant. Det är Paul! Han är där, precis där. På scenen. Och jag ser honom, med egna ögon. Kan inte ens beskriva hur jag kände just då. Magiskt var det! Har väntat på detta hela mitt liv (okej då, inte riktigt men kändes typ så). Och sedan drog då konserten i gång. Den underbara konserten som inte skulle sluta förrän ca två och en halv timme senare. (För min del hade den kunnat få hålla på för alltid).


Paul var helt fantastisk! Så himla grym är han alltså. Vilken människa! Vilken röst! Han var verkligen on fire! Pratade med publiken typ hela tiden, skämtade, berättade historier, läste publikens skyltar och dansade runt på scenen. Verkade vara på superbra humör. Och det smittade verkligen av sig. Jag satt och log som en idiot från början till slut. Sjung med i låtarna, skrek och klappade tills mina händer brann. Fy, vad lycklig jag kände mig hela vägen igenom konserten. En obeskrivlig känsla! Det var seriöst helt perfekt, varenda liten sekund. Hade helt ärligt inte kunnat bli bättre. Stämningen var verkligen på topp och höjdpunkterna var många (hela konserten var en enda stor höjdpunkt). Tog en massa bilder och filmade totalt tretton låtar. Tänkte slänga upp några av dem på Youtube i morgon. Hihi.


Efter konserten var slut (why do all good things come to an end?) var det dags att dra sig tillbaka till hotellet. Vi kom tillbaka vid ungefär tolv. Satte oss då och åt lite kexchoklad och pringles och kollade på klippen vi spelat in från konserten. Lyssnade även på musik och kollade lite på Gudfadern innan det var dags att gå och lägga sig. En helt underbar kväll som jag aldrig kommer glömma! ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

- Ja verkligen super gott! :-D

Skönt att allt är bra med dig, det är bara bra med mig också!

Vad har du för dig då? :)

2011-12-12 @ 22:39:43
Postat av: Mathilda

Åhh underbar kväll! Vill ha mer! :)<3

2011-12-12 @ 22:53:56
URL: http://mathildafoto.se
Postat av: Linn

- Hehe okej lycka till!

Nej jag gör inte så mycket, jag svarar på lite kommentarer oså bara ;-)

2011-12-12 @ 23:11:46
URL: http://nattstad.se/linnhahne
Postat av: ellenofcourse

Åh mysigt med hotell <3



Sv: Hihi jaaa, jag är helt kär! :)



2011-12-13 @ 20:58:55
URL: http://ellenofcourse.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härlig helg du haft!! och mysig blogg frästen! :)

2011-12-13 @ 20:59:24
URL: http://hannahliindberg.blogg.se/
Postat av: Sanna

Satt och kolla i din blogg idag i skolan så kom jag tänka på.. Varför åkte inte jag för att se Paul McCartney liksom... :( aja!! Glad att ni hade det awesome :)

2011-12-14 @ 00:44:04
URL: http://Http://sanniss.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics