Euro Cup 2012 - Final

2012-09-13 | 23:21:00
Såg om finalmatchen från årets Fotbolls EM i går kväll. Älskar att gå tillbaka och kolla på "gamla" matcher jag redan har sett. Det spelar liksom ingen roll att man redan vet hur det kommer sluta. Det är själva matchen som är spännande. Ni vet, som med ens favoritfilmer, som man ju kan se gång på gång. Exakt samma är det med matcher för mig. Och denna matchen är lätt en av mina favoriter någonsin.
 
Spanien firar!
 
Det stod ju då som bekant mellan Spanien och Italien, och Spanien vann ganska överlägset med 4-0. En riktig rekordvinst, med andra ord. Som även innebar tre raka EM/VM-vinster i sträck för Spanien. Det var verkligen "History in the making". Och jag fick bevittna det! Länge såg det ut som att det skulle sluta 2-0 (hade varit awesome det med). Men sedan fick Torres komma ut den sista kvarten, och lyckades då både göra ett mål, samt assistera ett. Så jäkla grymt ju! Detta fick honom även att vinna The Golden Boot. Välförtjänt? Ja!
 
Fernando med Nora.
 
Matchen sändes live samma dag (fast på kvällen då) som jag och Tilda kom hem från Peace & Love Festivalen. Den första juli. Vi var dödströtta, efter att bara ha fått sova i högst en timme "natten" innan (jobbade fram till halv sex på morgonen). Sedan upp klockan sju, riva tältet, trycka ner allt i väskorna och släpa den extremt tunga packningen bort till tågstationen, där det var kaos. Sedan väntade ett byte, samt en fem-sex timmars lång resa hem. Var ganska död då kan jag säga. Fast det är man väl alltid efter en vecka i tält? Haha. Hur som helst. När vi satt där på tåget var allt jag kunde tänka på att vi hade en match att se på kvällen. Devotion much? Hehe ;)
 
Läs mitt första blogginlägg om matchen [här].

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Åh haha, detta är med en av mina favoritmatcher! Just slutet är sådär extra härligt också, från de sista två målen där, och när Ramos håller på att göra ÄNNU ett! Och när de tar ut barnen och allt på planen, allt är så perfecto. <3
Och dear lord vad grymt trött man var efter Peace & Love och tågresan, men man höll humöret uppe endast på grund av matchen liksom! xD

2012-09-14 @ 15:56:14
URL: http://bymathilda.se
Postat av: Mathilda

Hell yes <3 :D

2012-09-15 @ 01:34:51
URL: http://bymathilda.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics