Julkalendrar och Nostalgi

2013-01-06 | 16:23:36
Hjularöds Slott, a.k.a Greveholms Slott. (Bild lånad från Google).
 
Herregud, har det redan gått en vecka sedan jag kom hem? Känns verkligen inte så. Har väl egentligen inte gjort sådär jättemycket, utan det har varit ett par ganska lugna dagar. Så jag tänkte köra en liten snabb update. Den senaste veckan har jag: Firat nyår, sett på lite fotboll och sett mycket på film. Bland annat The Devil's Rejects (Så jäkla sjuk film alltså). Haha. Och Stake Land (Vampyrfilm med genuint läskiga vampyrer). Fick även ett ryck för ett par dagar sedan, och såg hela Sunes Jul från 1991. Näst bästa julkalendern ever, efter Mysteriet på Greveholm (1996), som jag för övrigt också såg om i början av december. Snacka om extrem nostalgitripp! Var så jäkla skumt att se den igen efter alla dessa år, men samtidigt så kände man igen precis allt. Älskar den fortfarande lika mycket som förr!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Orginal Greveholm och Sunes Jul är fan det bästa jag har sett, haha <3 Tänka sig att de lade mer på att få julkalendrar bra förr, än vad de gör nu. Egentligen tycker man nästan att det borde vara tvärtom...

2013-01-06 @ 16:50:39
URL: http://bymathilda.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics