En dag i Mellerud

2014-07-30 | 16:51:06
 
Tog en heldag i Mellerud i tisdags förra veckan. Åkte tidigt på morgonen och kom hem sent på kvällen. Började dagen med frukost på Hamrane Bak & Kaffestuga. Har varit där en gång tidigare, för några år sedan. Det är hur mysigt som helst, och de har jättegott bröd! Man sitter och fikar i lantlig miljö, och de har både grisar, höns och getter. Själva huvudbyggnaden är ett gammalt bostadshus och har en del gammal inredning som ger den rätta stämningen. Sedan finns även några andra mindre hus och bodar. Älskar miljön där!
 
Bild från när jag var på Vita Sandar tidigare i sommar. Då var inte sanden lika vit som den brukar. (But still).
 
Efter det åkte vi till Vita Sandar, där vi låg på stranden i flera timmar och solade och badade. Det var helt galet varmt! Jag skulle nog våga påstå att Vita Sandar är min favoritstrand (i Sverige i alla fall). Jättelång, med vit sand och varmt i vattnet de dagar då det blåser inåt (annars är det svinkallt, haha). När vi var där var det 23 grader i vattnet. Här har jag varit väldigt många gånger, då vi brukade åka och bo på campingen som ligger intill stranden när jag var yngre. Har många härliga minnen därifrån..
 
 
Sedan blev det en sväng till favoritrestaurangen Vågen, som ligger i stadens centrum. Lite ironiskt egentligen att både min favoritstrand och favoritrestaurang ligger så långt ifrån där jag bor. Inte som att man kan bara gå dit hur som helst. Därför får man passa på när man ändå är där uppe, hehe. Tog fläskfilé, klyftpotatis och bearnaisesås. Så fruktansvärt gott var det!
 
 
Mätta och belåtna drog vi sedan till Sundseruds badplats, där vi avslutade dagen med ett kvällsdopp i sjön. Riktigt härligt! Var faktiskt uppe i Mellerud redan för ett par veckor sedan. Även den gången hängde vi mest på Vita Sandar (solade och badade), åt i restaurangen vid poolen och var i Sundserud.. (Den gången blev det dock inget kvällsdopp).

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Sååååå mysig dag (eller ja, dagar)!
Hamrane <3
Stranden på Vita Sandar är så sjukt fin!
Och åh Vågen, godaste maten någonsin <3

2014-07-30 @ 21:21:59
URL: http://bymathilda.se
Postat av: Ebba ♥

Åh vad mysigt det ser ut!!

2014-08-01 @ 10:27:02
URL: http://ebbsy.blogg.se/
Postat av: Julia

Åh vilka fina bilder! 💕

Sv: åh tack så mycket! Åh vad skönt att höra! Kram 💕

2014-08-02 @ 12:02:42
URL: http://juliiasvensson.blogg.se
Postat av: Jessica

Sv: Jag jobbar på Badresor, som helt enkelt är ett ställe dit barn får komma så badar vi och har skoj, så det är ett väldigt roligt sommarjobb! :)

2014-08-02 @ 20:15:19
URL: http://www.jessicaantemyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics