På ett 1950-tals torg

2015-11-27 | 19:52:42
 
Alltså jag blir ju bara värre och värre på det här med att blogga känner jag. Haha. Nu blir det typ bara ett inlägg i månaden eller något. Men får väl skylla på att jag haft mycket att göra i skolan och så där. Det vanliga, ni vet. Blev klar med en kurs nu i onsdags. Vi har haft ett projektarbete som gått ut på att ta fram ett kulturmiljöunderlag för ett område/en plats i Göteborg. Min grupp hade ett torg som heter Radiotorget. Det är ett (relativt) välbevarat 1950-tals torg, som det nu ska börja byggas bostadshus på/omkring. Och vad vi har gjort är då en slags konsekvensanalys, där vi försökt lyfta fram vilka olika kvaliteter och värden som finns på torget idag, och hur de kommer att påverkas/förändras i och med husbyggandet. Det har varit en intressant kurs, och i onsdags hade vi alltså deadline för inlämning av rapporten och sedan redovisning inför klassen. Nästa kurs börjar på onsdag, och då ska det skrivas en debattartikel.

Kommentarer
Postat av: Reine

Väldigt likt torget i Mellerud :-)

2015-12-02 @ 14:10:08

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics