Femtioårskalas

2009-08-22 | 01:57:21

Hur skriver man femtioårskalas med siffror? Det blev jag rätt osäker på först när jag skrev rubriken så det fick bli att jag skrev med bokstäver. I hate being wrong, you know.

Var i allafall på femtioårskalas i dag hos min morbror. Dom hade öppen mottagning så man fick liksom droppa in lite när man själv ville. Vi kom rätt sent, och stannade bara i två timmar. Men det räckte, typ.

Det första vi gjorde när vi kom var att gå in och hälsa på "alla". Var rätt mycket folk där man inte känner, men det är bara trevligt med mycket liv och rörelse. Vi gick och tog mat och satte oss ute på baksidan av huset. Till huvudrätt fanns potatisgratäng och tacogratäng. Jag tog potatisgratäng, cause you know how much I like potatoes, right? Hällde lite gräddsås på också och det visade sig vara jättegott, hehe. Till gratängen fick man även en köttbit, direkt från grillen. Haha, jag älskar grillad mat. Tredje dagen i rad jag äter grillat nu.

Efter maten fick man även ta efterrätt. Det fanns flera olika tårtor, kakor och godsaker. Jag och Tilda gick och tog åt oss allt som såg gott ut och gick och satte oss på framsidan av huset denna gången. När vi hade ätit klart var vi så mätta att vi inte orkade röra oss. Vi satt då och pratade och tog bilder av oss själva, varandra och ja, runomkring. Under tiden minglade folk loss inne i huset.

När klockan blivit nio, tackade vi för oss och gick. Åkte raka vägen hem och satte oss sedan framför tvn och såg på den första Rockyfilmen. Jag vet inte varför egentligen, men jag tror jag älskar Rocky. Det är något med han som gör mig glad. Haha. It's love right there. Eller något? <3

Tog i allafall lite bilder under kvällen. Varning för några egobilder längst ner där.


Moa hade fått en ny moppe. Hihu.

Glömde ta bilder på själva maten men ja, sallad och bröd, någon?


Efter maten blev det som sagt fika, yum.

Haha fick ta om denna bilden typ 20 gånger innan jag blev nöjd.



Kommentarer
Postat av: Mathilda

Ja, lite bröd, tack.



Hihi lillbös <3 =D

2009-08-22 @ 02:00:29
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Sveinung

är det inte fun och grilla så mycket efter hverandre? Jag tycke så, for jag grillar nesten aldri! Jag tycke du ser jettekul ut på dom bilderne!



Och ni hadde mycket godis. :|

2009-08-22 @ 02:10:42
URL: http://www.leptir.wordpress.com
Postat av: *Em

Vinn dem coolaste skorna på marknaden just nu! värde ca 900 kr. Här; http://emelojs.blogg.se/2009/august/tavling-2.html

2009-08-22 @ 15:04:15
URL: http://emelojs.blogg.se/
Postat av: ღ MissCM

åh vilken fin outfit!

2009-08-24 @ 17:53:56
URL: http://misscm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics