Hemma nu

2009-08-09 | 17:23:45
Så var man hemma igen efter en fem dagar lång utflykt i vårt avlånga land. Och vilka fem dagar det har varit! Jag har haft superkul och det har varit helt underbart i stort sett hela tiden. Tillfredställande på ett sätt som bara sommaren kan erbjuda, helt enkelt.

Här är en "kort" beskrivning (jag försökte skriva kortfattat men det gick inget vidare) på vår resa, dag för dag:

Första dagen gick vi upp supertidigt; 07.00 (jag tycker att det är tidigt i allafall). Vi åt frukost och tog hand om lite sista-minuten grejer, bla packning, innan vi tillslut lyckades komma i väg hemifrån vid halv 9-tiden. Vi stannade en gång på vägen på en mysig rastplats och fikade. När vi kom fram var det väldigt lång kö in till campingen. Mer än vanligt när vi brukar vara där. Men vi lyckades komma in ganska snabbt ändå. Eftersom vi ville utnyttja tiden inne på Sommarland fullt ut, körde vi i princip bara in bilen på vår plats och gick och bytte om till badkläder. Sedan gick vi in (ungefär vid ett-tiden). Spenderade som vanligt mest tid vid vattenlandet där vi höll oss i Sagopoolerna eftersom de mesta "åksakerna" hade milslånga köer. Men vi orkade ändå köa lite, och åkte Niagara en gång och Space Bowl en gång. Gick även till tivolit där vi åkte lite grejer. Testade bland annat den nya åkattraktionen Tranan, som faktiskt var väldigt kul. Stannade tills det stängde vid sju. Gick då tillbaka till campingen där vi slog upp tältet. Åkte sedan in till "stan" för att handla lite bröd och sånt. Åt sedan kvällsmat och pratade i mörkret innan vi gick och lade oss.

Andra dagen hade vi ställt klockan på 8 (vi gick upp denna tiden i stort sett varje dag vi var borta). Kokade te och åt mackor och försökte vara klara tills parken öppnade vid 10. Vi lyckades rätt bra. Kom väl in ungefär kvart över. Denna dagen var ännu varmare än dagen innan, och det blev mer bad i dag. Började morgonen med lite guppande i vågpoolen, innan vi åkte både Niagara, forsfärden och en grej man åker i röda båtar ner för rutschkanor. Var även en del i nöjesparken och åkte Tranan tre gånger. Har alltså åkt den sammanlagt 4 gånger nu. Säger bara en sak; åk på höger sida. Den är roligast! Stannade även i dag tills det stängde. Dvs: vi hade ca 9 timmar intensivt badande och åkande bakom oss när vi återvände till campingen den kvällen. Var halvdöd. (På ett positivt sätt, dock.)

Tredje dagen skulle vi checka ut vid 12. Vi orkade inte sätta i gång och greja med frukost, så vi åkte in till staden och letade upp närmaste Mc Donalds. Frukost fick bli 2 toast och en cola. Gott! :) Jag bara älskar deras toast. När vi kom tillbaka packade vi i hop våra saker och åkte vidare emot Mellerud. Kom fram dit ca en och en halv timme senare och slog då upp tältet. När det var klart hade vi hunnit bli hungriga, så vi åkte in till stan och åt på Vågen (en restaurang) och handlade mat till kvällen. Sedan låg vi på stranden ett tag och solade och badade i sjön (Vänern), som faktiskt för en gångs skull var varm! På kvällen grillade vi och hade det trevligt.

Fjärde dagen drog vi ner på stranden så fort vi kunde och låg där i flera timmar. Jag badade inte, men låg och solade och läste skvallertidningar. Åt glass; Magnum Temptation Chocolate (Chokladglass doppad i mörk choklad, med chokladsås, bitar av vit belgisk choklad och sega browniesbitar i). Hade inte smakat den tidigare men när jag läste innehållet så kunde jag inte låta bli. Jag menar, hur gott låter inte det? Var inne en sväng i stan senare under dagen och fyllde på vårt godisförråd. Åkte också runt lite på landsbygden och letade efter en badplats som vi varit vid en annan gång. Hittade den efter ett tag och gick då ner och kände på vattnet och satt där en stund. Jag hade först tänkt bada men det blev inte så eftersom det var rätt mycket alger. Spelade sedan kort och åt chips och godis på kvällen. Jag kom tvåa.

Femte (och sista) dagen var vi inte så länge kvar i Mellerud. Vi checkade ut ungefär 11:45, och det var även då vi började åka hemåt. Hann inte med så mycket mer än att äta frukost, borsta tänderna och gå runt lite och "ta farväl". Haha. Nu är jag i allafall hemma och det känns rätt..skumt. Svårt att fatta att jag satt där uppe på Skateboardrampen i morse och nu sitter jag här vid min dator i mitt rum. Tiden går fort när man har roligt.

En lite mindre rolig sak var att jag helt och hållet glömde bort att ta några bilder. Hade mobilen med mig men det blev liksom aldrig att den åkte fram. Fast det är klart, jag hade inte ens med mig den in på Sommarlandet, eftersom det är så mycket folk och man ofta lämnar sin plats obevakad i flera timmar när man är och badar. Och vem badar med sin mobiltelefon?

Kort sagt kan jag säga att har jag haft några väldigt roliga dagar, och jag önskar nästan att det kunde ha varat längre. Men samtidigt inte eftersom det är rätt jobbigt i bland att vara ute så mycket. Blir så skönt och bekvämt att komma hem sen igen. Om tre dagar igen åker jag i allafall till Örebro och blir borta typ 3 dagar. Det ser jag fram emot. :)

Hade förresten en bild på mobilen som jag kan lägga in. Den är från när vi stod och köade till Tranan första dagen. Så för er som inte har åkt den, kan ni ju i allafall se hur den ser ut "närmare".


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Fett nice hade vi!

2009-08-09 @ 19:23:28
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics