1 December

2009-12-01 | 13:40:37

Hade egentligen från början tänkt döpa detta inlägget till "Första december". Men eftersom det förra inlägget jag skrev också börjar på ordet första, tyckte jag att det skulle bli lite för mycket upprepning. Dessutom såg jag också att jag på de flesta tidigare inlägg där ett datum finns med, skrivit datumet med just siffror och inte bokstäver. Så det är lugnt. Detta inlägget fick därav helt enkelt heta "1 december".

Och det är ju precis vad det är. Första dagen i december månad. Nu kan man säga att nedräkningen till Julafton har börjat på allvar. Om 23 (eller 24, inräknat med denna) dagar är det den stora dagen. Och det märks redan nu. Gud vad fort man kommer in i stämningen alltså. För bara några dagar sedan kändes det så långt borta och så avlägset. Nu känns det som att man har börjat inse att det faktskt inte är så långt kvar. Speciellt nu när julpyntet har kommit upp.

I mitt fönster står en ljusstake och det hänger också en stjärna. I resten av lägenheten finns det tomtar, glitter och annat pynt. Välidgt mycket rött, måste jag medge. Häromdagen drack vi glögg för första gången i år. Åh, vad jag älskar glögg. Kan ni fatta hur sjukt det skulle kännas att dricka det på sommaren? Nej, glögg hör hemma på vintern.

Nu är det bara snön som fattas. Kommer vi att få någon snö i år? Vanligtvis brukar det väl snöa typ en gång här under december. Kanske någon gång i januari eller februari också. But that's it. Hoppas det blir snö över julafton i allafall. Hoppas.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Härligt att det är december. Glögg nom <3

2009-12-01 @ 16:04:10
URL: http://mathilas.blogg
Postat av: Mathilda

sv: Aw thanks. ;-)

2009-12-01 @ 23:02:27
URL: http://mathilas.blogg
Postat av: Sanna

Hmpf, röd är en het färg ju. :P Glögg är massa gott :O

2009-12-02 @ 22:11:37
URL: http://sannahero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics