Jag vill så mycket

2009-07-05 | 22:54:09
Tänkte bara dela med mig av en liten lista på (en del av) de saker jag skulle vilja få gjorda. Har märkt att jag har ganska många sådana önskningar. Jag vill:

Klippa mig
Är sjukt trött på mitt oformliga hår och skulle vilja ha något som faktiskt kan kallas för en frisyr. Just nu är det bara.. hår. Kanske ska klippa lugg, snedlugg, klippa upp? Vad kan man göra mer? Det finns så himla många olika frisyrer.

Ändra hårfärg
Skulle även vilja göra något med färgen när jag ändå är i gång. Vet dock inte om jag vill bli mörkare eller ljusare. Antingen vill jag färga håret mörkbrunt (eller mellanbrunt), eller så vill jag lägga i blonda slingor. Blont är snyggt på sommaren ju. Men färgen får komma lite i andra hand, eftersom den beror lite på vad för frisyr jag skaffar.

Tjäna pengar
Nu när jag har tagit studenten har jag ju som väntat ingen inkomst längre. Jag saknar mitt studiebidrag! Jag hatar att inte kunna handla vad jag vill längre. Vill kunna fortsätta shoppa och unna mig saker när jag känner för det.

Skaffa ett extrajobb
För att kunna uppfylla föregående punkt. Jag har aldrig extrajobbat i hela mitt liv men om jag någon gång måste börja så vore väl nu ett bra tillfälle. Men det ska inte bara vara för att tjäna pengar, utan jag vill kunna ha roligt och trivas samtidigt.

Bli bättre på att ta initiativ
Jag har insett att jag är väldigt dålig på att få saker gjorda. Jag vill så mycket men det mesta blir aldrig verklighet på grund av detta. Det handlar om i stort sett allting. Jag måste bli bättre på att bestämma mig för något och sedan genomföra det.

Studera utomlands
Jag har länge varit intresserad av att plugga utanför Sverige. Vet däremot inte rikigt hur jag ska göra. Vill jag läsa en termin bara? Eller ett helt läsår? Eller kanske en hel utbildning på flera år? Och i vilket land i såfall? Jag skulle kanske kunna vara en utbytesstudent och läsa vid ett svenskt universitet och ta ett av åren i ett annat land. Det skulle väl vara roligt? USA med Kalifornien kanske. Eller varför inte Kanada eller Australien? Hmm..

Det var det jag kan komma på just nu. Har tusen andra önskningar i huvudet också men det skulle bli ett vädligt långt inlägg.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jaa, det är inte lätt alla gånger..

2009-07-06 @ 00:43:36
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics