Leopardtights

2009-07-07 | 19:45:11
Var lite snabbt nere i stan i dag för att köpa lite grejer jag provade i går inne på Lindex. Hade egentligen bara tänkt köpa ett par leopardtights, men det slutade med att jag köpte både dem, två toppar, en slags jacktröja och ett par skor.

Det bästa med detta var dock att jag köpte allt på barnavdelningen. Menar.. man tjänar rätt mycket på det eftersom barnkläder oftast är billigare. (Nej, jag är inte snål.) Men jag har alltid gillat när kläderna sitter tight, och i bland känns bara inte XS tillräckligt litet. Dessutom finns det rätt mycket snyggt där om man bara tittar efter lite. Blev positivt överraskad faktiskt. Brukar inte vara på barnavdelningen. Detta var första gången sedan.. ja, sedan jag var liten.

Tyckte det var lite roligt eftersom jag har oftast tänkt att den största barnstorleken (170), är mindre än vuxna XS. Men det stämmer ju faktiskt egentligen inte. Jag har en tröja jag använder som är strl 134/140. Och jag menar.. den passar mig perfekt. Den är till och med lite för stor och pösig. Tightsen jag köpte i dag var i strl 158/164. Strl 170 var för stora. I like it. Det höjer liksom självförtroendet på något sätt att veta att man kan ha samma storlek som barn som är flera år yngre.

Kommentarer
Postat av: lantmys

SV. Haha jag med, lite coolt hade det nog varit, i alla fall om man reser med roliga personer. :D

2009-07-07 @ 21:33:16
URL: http://lantmys.blogg.se/
Postat av: Mathilda

jaså det gör det? haha

2009-07-08 @ 03:05:34
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics