Att shoppa, eller att låta bli

2009-06-10 | 14:45:22


Jag har precis gjort en förskräcklig (okej, nu överdriver jag) upptäckt gällande sambandet mellan min shopping och summan pengar som finns på mitt konto. Jag har alltid varit en person som har varit duktig på att spara mina pengar, vilket har gjort att jag nästan alltid haft en bra ekonomi och tillräckligt med pengar till att köpa de få saker som jag faktiskt viljat ha.

Men nu på den senaste tiden har jag märkt att pengarna på mitt konto har börjat dra i väg lite för mycket. Och jag vet andledningen; min senaste intensiva period av shopping. Visst, jag shoppar inte för flera tusen i månaden, även om det har blivit så just denna månaden. Men med tanke på att jag aldrig har haft någon större inkomst har jag kunnat rätta mig efter detta de senaste åren. Jag har fått mitt studiebidrag och det har räckt, liksom. Jag är ingen människa med dyra vanor.

Är det då inte lite roligt att precis nu, när jag inte längre kommer att få mitt studiebidrag (eftersom jag gått ut skolan), börjar shoppa extra mycket? Det är typ den sämsta tänkbara timingen. Jag har nu, på mindre än en vecka (inom 5 dagar) shoppat vid tre olika tillfällen. Det är typ varannan dag. I torsdags med Tilda på Nordstan, i helgen på Bloms och i går på Lindex. Varje gång har det gått på rätt mycket pengar sammanlagt (vill inte gå in på specifika summor).

Varför har jag sån taskig tajming på allt? Haha. Herregud. Jag får inga mer pengar nu på länge. Jag borde försöka få dem att räcka i stället för att köpa en massa nya grejer hela tiden. Och det är inte bara dedär tillfällena som jag kan oroas över. Jag är även väldigt duktig på att internetshoppa med. Där försvinner några hundra i månaden också. Från och med nu ska jag bli bättre med att se över min ekonomi. Det är nödvändigt.

Vad mer har jag att berätta.. Jo, vi har fått installerat en ny diskmaskin i köket i dag. Nice. Skönt att slippa diska. Inte för att jag brukar göra det direkt ofta annars heller, men ändå.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Tja, du är lite sådär smådum och sånt, jaa =)

2009-06-10 @ 15:56:03
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Amanda

Sv: Ja visst är det snyggt? Jag älskar leopard! :) Blir ju supersnyggt till en bränna också i sommar.



Ha en fin kväll! Kramar =)

2009-06-10 @ 21:44:50
URL: http://amanddaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics