Bygga hus?

2009-06-21 | 15:41:12
Jag hade en sån konstig dröm i natt. Jag drömde att jag satt vid en dator och byggde hus i The Sims 2 (eller 3, är inte helt säker). Jag menar.. vad är det för en dröm egentligen? Oftast så GÖR man ju något. Man åker någonstans, eller går runt. Men i min dröm satt jag där helt stilla framför datorn, sippade lite på mitt te och lyssnade på musik, samtidigt som jag byggde upp mina hus. Oftast var "kameran" inställd så att jag bara såg datorskärmen, precis som att jag satt och spelade på riktigt. Och det känds så himla verkligt. Dessutom kunde jag gå in i husen när de var färdigbyggda. How cool is that? Jag hann med att bygga tre stycken stora lyxhus innan jag vaknade.

Det som är så roligt är att jag tror jag vet varför jag drömde om det. Ända sedan The Sims 3 släpptes så har jag börjat tänka väldigt mycket på Sims. Hade typ "glömt bort" det och slutat spela på ett tag. Jag har fortfarande inte spelat det på länge, men det finns ändå där någonstans i tankarna. Och för att dämpa det lilla beroende jag har, brukar jag måla upp hus i Paint (inte hela hus då, utan ritningar och planlösningar överifrån). Satt och gjorde det i gårkväll precis innan jag stängde av datorn.

När jag spelar Sims, så gör jag det inte för att jag vill gå runt med mina familjer och skapa dem. Jag kan tänka mig att de flesta spelar spelet just för simmarnas skull. Att bygga upp familjer och gifta sig, skaffa barn, gå på fester och åka in till stan. Men jag spelar främst spelet för att få bygga upp husen från grunden, tapetsera, lägga golv och sedan möbelera. Brukar lägga flera timmar på det. Och det är så roligt!

Jag borde bli arkitekt eller något. Men till det krävs säkert massa matte, fysik och kemi. Inte mina starkaste ämnen precis. Så jag får hålla mig till Paint och Sims.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Det räcker väl om du målar upp och skapar ritningarna så kan väl någon annan få ta sig ann de jobbiga delarna? =)

2009-06-21 @ 16:33:25
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: ~:*MOLLE*:~

*TAaack. =) MEn paint is the shit. Photoshop kan slänga sig i väggen!!!



*

2009-06-21 @ 17:44:24
URL: http://molle.devote.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics