Gick till skolan..

2009-06-01 | 13:40:06
Gick till skolan i dag och upptäckte att det egentligen inte var fullt så nödvändigt som jag hade trott. Det var bara jag och en annan där på den första lektionen, och jag hade inte ens behövt komma eftersom jag är helt klar med allt och betygen är satta (sattes i fredags). Men jag stannade kvar och var sällskap till Camilla, och "hjälpte" henne att skriva klart sitt projektarbete.

Nu är jag hemma en kort sväng på lunchrast, och sedan ska jag tillbaka och ha en lektion till innan jag slutar för dagen. Egentligen kan man säga att det är min sista lektion överhuvudtaget innan sommarlovet. Jag fick nämligen reda på av Camilla att vi inte har några lektioner varken i morgon, onsdag eller torsdag. Och på fredag är ju då dagen jag tar studenten. Det var tur att jag gick till skolan i dag i allafall, annars hade jag inte vetat om detta och släpat mig dit även i morgon.

Men nu har jag i allafall tre lediga dagar innan studentdagen. Vad ska jag hitta på? Tycker det känns lite onödigt att de drar ut så mycket på avslutningen för oss på vår skola. På andra skolor runtomkring har treorna redan fått sluta. Nu kommer vi ha tre lediga dagar som känns som sommarlov, och sedan ska vi ändå tillbaka och avsluta allt på riktigt innan det riktiga sommarlovet börjar. Störande. Men ja, man får vara glad att det är över snart. Några dagar till kan man hålla ut.

By the way såg jag den nya New Moon trailern i dag. Verkar sjukt spännande! Kan knappt vänta tills den kommer ut på bio. Lätt att jag ska se den så fort den har premiär. Har sett Twilight över 10 gånger så jag kan den utantill. Men ska ju självklart värma upp innan New Moon och se den några gånger till innan den kommer ut. Ha det färskt i minnet, liksom.

Nu ska jag som sagt ha lunchrast, och gå tillbaka till skolan. Efter skolan i dag ska vi eventuellt åka ut til Svartedalen (naturreservat/ skog i Romelanda) och sola. Hoppas jag vågar bada i dag. Det skulle kännas så bra att ha gjort det. Får leta fram min bikini i såfall, har nämligen ingen aning om vart den är.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Härligt att få vara ledig iallafall. På fredag drar vi till Ragnerud, woho!

2009-06-01 @ 13:52:09
URL: http://mathilas.blogg.se/
Postat av: Mathilda

sv: Att vi ska! Bio bio :D

2009-06-01 @ 20:50:15
URL: http://mathilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress? (publiceras ej)


Har du en blogg?


Kommentar:

Trackback
Real Time Analytics